Klein beetje uitstel voor PC-versie Borderlands

Gearbox werkt al tijden hard aan Borderlands, een heftige shooter met RPG-elementen die ook nog eens over miljoenen unieke wapens beschikt. Vandaag is aan het licht gekomen dat PC-gamers echter heel iets langer geduld moeten hebben, want de PC-versie van Borderlands is met een week uitgesteld en verschijnt op 30 oktober. De extra week wordt gebruikt voor “optimalisatie”, aldus de ontwikkelaar. De consoleversies liggen nog altijd volgens planning op 23 oktober in de winkels.

Borderlands speelt zich af in een grote, verwoeste wereld die Pandora heet. Volgens de verhalen ligt er ergens een enorme buitenaardse schat en die wil iedereen wel hebben. Zodoende is Pandora overspoeld met criminelen en schatzoekers, wat ook zoโ€™n beetje jouw rol is. De wereld is overigens geheel vrij te verkennen als je liever wat meer gaat free-roamen dan heel strak de hoofdzakelijke verhaallijn te volgen.

Borderlands wordt omschreven als ‘Diablo meets Mad Max’ en het spel is een mix van science fiction en een first-person shooter met RPG-elementen. De RPG-elementen die de game bevat kennen veel meer diepgang dan een doorsnee shooter. Verder beschikt de game over een coรถperatieve online-modus, waarin je met maximaal vier spelers kunt spelen, en ruim 15 miljoen wapens! Ontwikkelaar Gearbox heeft een speciaal systeem ontwikkeld dat automatisch uit een enorme database met onderdelen verschillende unieke wapens met unieke eigenschappen samen kan stellen, wat voor ongekend veel unieke wapens zorgt.

Lees voor meer informatie over Borderlands ook eens onze uitgebreide E3-preview of bekijk ons video-interview met Randy Pitchford.

Borderlands verschijnt 23 oktober voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De PC-versie volgt op 30 oktober.

  1.   
    Jonah's avatar

    Ach, zolang dit maar ten goede komt aan de kwaliteit van de game. 8)

  2.   
    Lochje's avatar

    Heb zoon gevoel dat Gearbox nooit de release dates haalt.

  3.   
    ChielB's avatar

    Ze zijn zeker niet de enige. ๐Ÿ˜‰

  4.   
    Boxer's avatar

    dit wordt zo mooi ๐Ÿ˜› maar zijn de reqs eral

  5.   
    )GN(-Erik's avatar

    boxer schreef, "dit wordt zo mooi ๐Ÿ˜› maar zijn de reqs eral"

    Door de Cellshaded grafics zal het wel niet al te hoog zijn ๐Ÿ˜‰

  6.   
    M@tthijs's avatar

    )GN(-Erik schreef, "

    ”boxer” schreef, "dit wordt zo mooi ๐Ÿ˜› maar zijn de reqs eral"

    Door de Cellshaded grafics zal het wel niet al te hoog zijn ๐Ÿ˜‰ "

    Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord hebt… ๐Ÿ™„

  7.   
    Boxer's avatar

    Bijltje93″]

    ”)GN(-Erik schreef, "[quote=”boxer” schreef, ".."

    Door de Cellshaded grafics zal het wel niet al te hoog zijn ๐Ÿ˜‰ "

    Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord hebt… ๐Ÿ™„ [/quote]

    JA of NEE

  8.   
    )GN(-Erik's avatar

    boxer schreef, "

    ”Bijltje93″ schreef, "[quote=”)GN(-Erik”].."

    Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord hebt… ๐Ÿ™„ "

    JA of NEE[/quote]

    Nee, want games als XIII, Prince of Persia, Battlefield Heroes, Team Fortress, Street Fighter 4, Mini Ninjas en TAG power of paint zijn allemaal games die minder hoge systeem eisen hebben als bijvoorbeeld Crysis ๐Ÿ™„

  9.   
    delta62's avatar

    Wat laatste tweaks, hopelijk. Effe wat bugs fixen, ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe stijl gaat bevallen ๐Ÿ™‚

  10.   
    JonsoN's avatar

    )GN(-Erik schreef, "

    ”boxer” schreef, "[quote=”Bijltje93″].."

    JA of NEE"

    Nee, want games als XIII, Prince of Persia, Battlefield Heroes, Team Fortress, Street Fighter 4, Mini Ninjas en TAG power of paint zijn allemaal games die minder hoge systeem eisen hebben als bijvoorbeeld Crysis ๐Ÿ™„ [/quote]

    dan vergelijk je ook wat, en volgens mij was de nieuwe price of persia toch gemaakt met dezelfde engine als die van assasins creed, die wel vrij zwaar is.. ๐Ÿ™‚ en er komt nog bij dat Borderlands een grote open speelwereld heeft;)

  11.   
    Sa.'s avatar

    ooh 1 weekje maakt niet zo veel uit