Het was al aangekondigd dat patch 1.6 voor de PC-versie van Call of Duty: World at War niet alleen diverse bug fixes en tweaks door gaat voeren, maar tevens voorzien zal zijn van Map Pack 3. Dit derde map pack bevat drie nieuwe multiplayer mappen en daarnaast ook nog een nieuwe zombie-map.
Voor PC-gamers is het wachten bijna over, want ontwikkelaar Treyarch heeft laten weten dat patch 1.6 komende week zal verschijnen. Een precieze datum werd niet gegeven, maar het zal in elk geval niet lang meer duren.
Onderaan dit bericht kan je lezen wat patch 1.6 allemaal verzorgt.
Call of Duty: World at War keert weer terug naar de Tweede Wereldoorlog, maar de game is anders dan de cliché WWII games die we al vaker hebben gezien. Het spel speelt zich namelijk af in het verre oosten! Net als in Medal of Honor Rising Sun strijd je dit keer tegen de Japanners in plaats van de Duitsers, en daarbij zal je hele andere tactieken moeten gaan gebruiken dan je gewend bent. Treyarch heeft het gedrag van de tegenstanders namelijk aangepast aan de manier van vechten van de Japanners in de Tweede Wereldoorlog.
De singleplayer van CoD: WaW zal de Perks uit de multiplayer van deel 4 gebruiken om de gevechten in singleplayer dynamischer te maken en voor het eerst wordt co-op voor 4 spelers ondersteund. Over de graphics hoeven wij ons in ieder geval geen zorgen te maken: het spel gebruikt dezelfde engine als Call of Duty 4.
Call of Duty: World at War is reeds verschenen voor de PC, Xbox 360, PlayStation 3, Wii en Nintendo DS.
- * 3 new Multiplayer maps: Battery (mp_drum), Breach (mp_bgate), Revolution (mp_vodka)
* New Nazi Zombie map: Der Riese (nazi_zombie_factory), an all-new Zombie map set in a secret Nazi research facility featuring the Pack A Punch Machine, Teleporters, and many more undead hordes
* Exploits pertaining to Demo playback
* Favorites list now ignores filter settings
* Fixed S&D round counting error when roundlimit is reached
* New feature: in-game Add to Favorites
* Friends list: green online indicator
* Starting the game in Safe Mode will no longer toggle the “Soften Smoke Edges” graphic option
* Fixed various crashes
* Mods: Client will no longer join a modded Co-op server via Game Invite unless they have that mod loaded
* Mods: Client running a mod will be asked to unload the mod if they attempt to join an unmodded server
* Mods: All singleplayer levels can now be run with a mod loaded
* Additionally, we do expect a concurrent release of the Mod Tools 1.4 package, Linux dedicated 1.6 bins, and the Steam 1.6 day-of-date with this patch. More details on those will be made available once they get cleared through testing.