De prijsverlaging die onlangs bij de PlayStation 3 is doorgevoerd, heeft ervoor gezorgd dat de barrière tot het succes van de console volledig is weggevaagd. Dit laat Shuhei Yoshida, directeur van Sony World Wide Studios (SWWS), in een interview weten.
- “Games like MAG, or those hardcore games, we have no concerns over. But games like EyePet, or Heavy Rain, or ModNation Racers – they’re targeted to grow the audience, and it’s crucial to make the hardware more approachable to those consumers.”
Yoshida weet te zeggen dat Sony ontzettend blij en trots is op de producten die zij dit jaar aanbiedt, dat alleen de ietwat hoge prijs – volgens een deel van de consumenten – de poort naar het succes niet voor de volle honderd procent opende. Dit lijkt nu dus verleden tijd en krijgen de meer casual-games ook grotere kans in de markt van de PlayStation 3. Het Japanse bedrijf maakt zich niet druk om een titel als MAG, maar spellen als EyePet en ModNation Racers zijn er voor het grote publiek.
Op dit punt is Sony er volgens Yoshida in geslaagd de hardware toegankelijker te maken.