Ubisoft production manager Andréane Meunier heeft onlangs tijdens een interview uitgebreid gesproken over Splinter Cell: Conviction en het stealth-genre in het algemeen. Volgens Meunier is stealth als genre voor vrijwel iedereen interessant:
- “It appeals to everybody. We’ve all had sneaking around as kids and surprising somebody. Stealth is something I think people enjoy, and even if you watch movies about spies and infiltration or whatever, it’s interesting that people like stealth.
The way the gameplay was done, it was really constraining, and it was really hardcore: you do this or not, I’m going to slap your wrist if you do it that way. Maybe that’s not the way people feel they should play stealth. Some people just say, ‘oh, the stealth genre is dead’ or is too hardcore, but we’re saying no, there is a feeling that people want to play stealth, we just need to give them a way to play with it.
Obviously if something works you try to copy and take advantage of it, but we’re questioning ourselves and saying let’s push this a bit further.”
Hiermee reageerde Meunier tevens op de trend dat veel actiegames vandaag de dag ook een (kleine) dosis stealth proberen te bieden, om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken. Ubisoft probeert in elk geval de concurrentie op dat vlak steeds een stap voor te blijven.
In Splinter Cell: Conviction hebben we te maken met een geheel veranderde Sam Fisher. Zijn dochter Sarah is omgekomen bij een auto-ongeluk, maar volgens Sam was er sprake van moord. Hij besluit om te stoppen met zijn werk voor Third Echelon en alleen op pad te gaan om de daders te vinden. Wat volgt is een stijlvol avontuur vol wraak, stealth en brute actie. Zo kan Sam tegenstanders hardhandig ondervragen, uitgebreid rondsluipen in en langs gebouwen en zelfs vijanden van onder een deur door selecteren om ze vervolgens razendsnel uit te schakelen.
Wil je meer weten over Splinter Cell: Conviction? Check dan snel onze E3-preview!
Splinter Cell: Conviction verschijnt in 2010 voor de PC en Xbox 360.