Geen ondersteuning voor LAN in StarCraft II

Blizzard heeft vannacht bevestigd dat StarCraft II geen ondersteuning voor LAN (lokale multiplayer) zal krijgen. Volgens de ontwikkelaar was het een moeilijke beslissing, maar heeft men er alle vertrouwen in dat de uitgebreide functionaliteiten van Battle.net voor een prima multiplayer-ervaring zullen zorgen.

Blizzard gaf de volgende officiële verklaring:

    “We don’t currently plan to support LAN play with StarCraft II, as we are building Battle.net to be the ideal destination for multiplayer gaming with StarCraft II and future Blizzard Entertainment games. While this was a difficult decision for us, we felt that moving away from LAN play and directing players to our upgraded Battle.net service was the best option to ensure a quality multiplayer experience with StarCraft II and safeguard against piracy.

    Several Battle.net features like advanced communication options, achievements, stat-tracking, and more, require players to be connected to the service, so we’re encouraging everyone to use Battle.net as much as possible to get the most out of StarCraft II. We’re looking forward to sharing more details about Battle.net and online functionality for StarCraft II in the near future.

Geen LAN-party’s dus voor StarCraft II.

StarCraft II: Wings of Liberty logo

StarCraft II is het langverwachte vervolg op StarCraft, de real-time strategygame die alweer tien jaar geleden het hele genre op zijn kop zette. Ook dit tweede deel speelt zich weer in de toekomst af en draait om de intergalactische oorlog tussen de Protoss, Terran en Zerg. Uiteraard heeft men alle units van tien jaar geleden niet één-op-één overgezet, maar zijn er een heleboel nieuwe units aan het spel toegevoegd maar is de balans toch behouden, aangezien dit het grote speerpunt van StarCraft was en zal blijven.

StarCraft II: Wings of Liberty zal dit jaar nog verschijnen voor de PC.

  1.   
    Ramses's avatar

    Oftewel, antipiraterij maatregelen en met de huidige maatregelen in WoW is Blizzard bezig om een moneymaker te worden in plaats van gamemaker 😥

  2.   
    ChielB's avatar

    Zouden bedrijven dan toch stiekem geld willen verdienen aan een game? 😉 Het is inderdaad deels tegen piraterij, anderzijds wil men een echte Battle.net community vormen en verwacht men dat er genoeg features op Battle.net zijn om dat ook interessant te maken voor online spelers.

  3.   
    Neolite's avatar

    👿 En dat terwijl dit een van de vetste strategy games word die sinds een hele lange tijd is uitgekomen. Het is een ideaal speel voor LAN-party’s 👿

  4.   
    )GN(-Erik's avatar

    De tofste RTS game voor LAN party’s blijft dus toch Age of Empires 2 😛