Dante’s Inferno krijgt extra content na de release

Naast de recente onthulling dat Dante’s Inferno ook in ontwikkeling is voor de PlayStation Portable, is vandaag ook duidelijk geworden dat de game na de release van downloadable content (DLC) voorzien zal worden. Jonathan Knight, hoofd ontwikkeling van de game, liet weten dat we DLC mogen verwachten, al zal dit pas volgend jaar verschijnen en houdt men verdere details voor zich tot later dit jaar. Knight verklaarde:

    “No information on that at this time, but we’ll be talking about that probably later in the year. All I can tell you is next year, not this Chrstmas.”

Dante’s Inferno is een game gebaseerd op het eerste deel van het boek “The Divine Comedy”. Deze action/adventure lijkt sterk op God of War. De toewijzing van knoppen op de controller is vrijwel identiek en je kunt vijanden flink bewerken en de lucht in slingeren dankzij eenvoudige combo’s die lichte en zware aanvallen combineren. Er zijn ook magische vaardigheden in de game en als vijanden het loodje leggen zullen ze health en magic orbs opleveren.

Quick-Time Events zijn ook voldoende aanwezig in Dante’s Inferno en zorgen voor de immens grote gevechten, zoals we die inmiddels wel kennen. Denk hierbij aan het beklimmen van een huizenhoog monster die je vervolgens kunt berijden. Ontwikkelaar EA Redwood Shores, die eerder al werkte aan Dead Space, hoopt vooral dat de setting Dante’s Inferno helpt om zichzelf te onderscheiden. Men mikt op een hedendaagse versie van het vagevuur en de hel, wat er voor zorgt dat je de meest vreemde monsters en enge situaties tegen zult komen. Met Dead Space in ons achterhoofd zijn de verwachtingen dan ook hooggespannen.

Dante’s Inferno verschijnt medio 2010 voor de Xbox 360, PlayStation 3 en PlayStation Portable.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren