Patch 1.4 is nu beschikbaar voor de PC-versie van Call of Duty: World at War. Deze bestaat ondere andere uit de eerder verschenen downloadable content voor de Xbox 360 en PlayStation 3.
De volledige lijst met veranderingen is onderaan dit bericht te vinden. Je kunt de patch onder andere downloaden via deze website.
Call of Duty: World at War keert weer terug naar de Tweede Wereldoorlog, maar de game is anders dan de cliché WWII games die we al vaker hebben gezien. Het spel speelt zich namelijk af in het verre oosten! Net als in Medal of Honor Rising Sun strijd je dit keer tegen de Japanners in plaats van de Duitsers, en daarbij zal je hele andere tactieken moeten gaan gebruiken dan je gewend bent. Treyarch heeft het gedrag van de tegenstanders namelijk aangepast aan de manier van vechten van de Japanners in de Tweede Wereldoorlog.
De singleplayer van CoD: WaW zal de Perks uit de multiplayer van deel 4 gebruiken om de gevechten in singleplayer dynamischer te maken en voor het eerst wordt co-op voor 4 spelers ondersteund. Over de graphics hoeven wij ons in ieder geval geen zorgen te maken: het spel gebruikt dezelfde engine als Call of Duty 4.
Call of Duty: World at War is reeds verschenen voor de PC, Xbox 360, PlayStation 3, Wii en Nintendo DS.
- Patch 1.4 highlights:
* 3 new Multiplayer maps: Knee Deep, Nightfire, Station!
* Nazi Zombies map with more weapons, Perks-a-Cola machines, and electroshock defenses: Verruckt!
* Improved spawning logic.
* Auto balancing improvements. Players are no longer auto balanced while completing objectives.
* Mods: IWD’s can be placed in the usermaps folder.
* Mods: Hold Breath / Sprint functions as intended.
* Mods: MissingAssets.csv is generated when maps are run with developer set to 1.
* Fixed lag caused by shooting at tanks.
* All rifle grenades fired during the first 15 seconds of Search & Destroy will be duds.
* Players who equip a Bouncing Betty and melee teammates in Hardcore game modes are now credited with a team kill penalty.
* Players are now deducted 200 points for team killing the bomb planter/defuser in Hardcore Search & Destroy.
* Martyrdom no longer causes direct impact deaths in Hardcore modes.
* “Bayonet jumping” has been disabled.