Ubisoft neemt ontwikkeling I Am Alive in eigen handen

Het nieuwste, ambitieuze project van Ubisoft is de rampengame I Am Alive. De ontwikkeling van deze titel was tot dusver in handen van Darkworks, maar Ubisoft heeft in een officiële verklaring laten weten dat Darkworks van het project is gehaald.

Om de nieuwe deadline te halen en de game van de gewenste kwaliteit te kunnen voorzien, heeft men er voor gekozen om de resterende ontwikkeling van de game aan Ubisoft Shanghai over te laten. Deze in-house studio van Ubisoft werkte het afgelopen jaar al samen met Darkworks en nu gaat men dus volledig zelfstandig verder.

Een officieel statement van Ubisoft luidt als volgt:

    “In order to respect the new launch date for this ambitious title, and Darkworks having other obligations, we have mutually decided to complete development of I Am Alive at Ubisoft Shanghai, as the two studios have collaborated on aspects of the title over the past year”

I Am Alive is een survival/actie game waarin Chicago wordt getroffen door een aardbeving. Jij bent Adam Collins, een alledaagse man die bedolven raakt onder het puin en pas na enkele dagen jezelf weet te bevrijden. Je ziet al snel dat de hele stad is verwoest en Chicago is geheel afgesloten van de buitenwereld. De sociale chaos neemt al snel toe en diverse groepen mensen trekken samen op en raken in conflict met andere groepen. Water is schaars en mensen schuwen geweld niet om te overleven.

Aan Adam de taak om contact te zoeken met de hulpverleners en als het kan zijn voormalige vriendin te vinden. Onderweg zal je ook nog geholpen worden door enkele mensen om je te helpen bij het behalen van je doelen. Dit alles beleef je vanuit een first-person perspectief, wat voor een extra indrukwekkende beleving moet zorgen.

I Am Alive verschijnt op een nog onbekende datum voor de PlayStation 3, Xbox 360 en PC.

  1.   
    JonsoN's avatar

    Tot nu toe nog geen ingame footage o.i.d.?