Onlangs kregen we al nieuwe details door van de aankomende downloadable content voor Fallout 3, genaamd The Pitt. In deze extra content reis je door de post-apocalyptische overblijfselen van Pittsburgh en beland je midden in een conflict tussen slaven en Raiders.
The Pitt begint met een wanhopig radiobericht en een ontmoeting met de zender, een ontsnapte slaaf genaamd Wernher. Wernher beweert dat de leider van “The Pitt” een middel heeft ontwikkeld om mutaties te genezen… en hij wil dat jij het middel gaat halen. Vanaf dit punt kan je in ware Fallout 3-stijl je reis vervolgen. Kies je er voor om jezelf een weg naar binnen te vechten, of ga je vermomd als slaaf stiekem naar binnen? Word je vrienden met de slaven of voeg je je bij hun Raider-meesters? The Pitt draait zodoende sterk om morele keuzes, al is er nooit echt iets “goed” of “fout”. Keuzes moeten gemaakt worden, je moet een kant kiezen en een mysterie oplossen dat het gehele Wasteland kan beïnvloeden.
The Pitt verschijnt medio maart voor de Xbox 360 en PC. Vandaag hebben we ook drie verse screenshots van The Pitt voor je, inclusief de nieuwe AutoAxe.
Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creëren. Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.
Vijanden kunnen je op precies dezelfde wijze aanvallen met het targeting systeem, dus het is mogelijk om op verschillende plaatsen op je lichaam geraakt te worden. Om deze gevechten overzichtelijk te laten verlopen is er een nieuw gezondheidsysteem, eveneens als een duidelijk radiatiesysteem. Deze laatste is een zeer praktische optie om de besmetting van water en voedsel aan te tonen vooraleer je dit nuttigt. Het Karma systeem zal wederom volop aanwezig zijn en er zijn ongeveer 9 tot 12 mogelijke eindes gebaseerd op jouw acties.
Wil je meer weten van Fallout 3? Check dan snel onze review!
Fallout 3 is op 31 oktober uitgekomen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
[SCREENSHOTS]