Gamersnet.nl

Hoe Tabula Rasa ten onder ging

Binnenkort is het afgelopen met Tabula Rasa en zullen de servers sluiten. Twee hoge heren bij ontwikkelaar NCSoft hebben nu ieder hun visie gegeven op wat er mis ging: ontwerper Scott Jennings en CTO voor Europa Adam Martin. Volgens hun zijn de oorzaken onder andere dat de game te vroeg gereleased werd en mogelijk te ambitieus was. Klik op bovenstaande links voor de uitgebreide verhalen.

Tabula Rasa is een massively multiplayer online actiegame en plaatst je midden in een epische, intergalactische oorlog. De inzet van de oorlog is het mystieke Logos, bijzondere tekens die in een speciale combinatie spreuken vormen waarmee extreme krachten losgelaten kunnen worden. Aan de ene kant van de oorlog strijden de Bane, een alien ras dat de Logos wil gebruiken om andere beschavingen te onderdrukken. Aan de andere kant vecht de Allied Free Sentients (AFS) om de Logos veilig te stellen en de Bane te stoppen.
Als speler duik je midden in deze heftige oorlog als een soldaat van de AFS. Voorzien van diverse futuristische wapens, krachtige explosieven en de krachten van de Logos moet je de vijand zien te stoppen en het universum weer bevrijden. Gebruik je stealth, slimheid en andere skills om winnend uit de oorlog te komen. Strijd in Player versus Player-gevechten of voeg je bij een clan om in heftige clan wars te vechten en in je eentje punten voor jouw clan te verdienen.

Tabula Rasa is eind 2007 verschenen voor de PC. De servers van het spel zullen dichtgaan op 28 februari 2009.