Gamersnet.nl

AI zal het Drake flink lastig maken in Uncharted 2

Dat Drake het niet makkelijk gaat krijgen in Uncharted 2:Among Thieves hadden we inmiddels al wel door, maar vandaag is gebleken dat hij het zelfs een flink stuk moeilijker gaat krijgen dan in Uncharted: Drake’s Fortune. Een medewerker van ontwikkelaar Naughty Dog, Bruce Straley, heeft namelijk aangegeven dat de AI flink verbeterd is ten opzichte van het eerste deel.

Vijanden zullen nu op onderzoek uitgaan als ze iets verdachts zien en zullen ook actief op Drake gaan jagen. Ook tijdens gevechten reageren vijanden nu anders doordat ze onder andere over objecten heen kunnen klimmen en van kliffen af kunnen springen om dichter bij Drake te komen. Dit gedrag hebben we eerder al gezien in games uit de Metal Gear Solid serie, en ook in Assassin’s Creed waren er vijanden die niet rustten totdat ze je hadden gevonden en om zeep hadden geholpen.


Uncharted 2: Among Thieves is het vervolg op Uncharted: Drake’s Fortune, een ijzersterke PlayStation 3-titel uit 2007 die bol stond van actie en avontuur. Het vervolg draait om de 13e eeuwse ontdekkingsreiziger Marco Polo. In dit tweede deel wordt sterk de nadruk gelegd op het verhaal, een gameplay met stealth en een mechanisme waardoor je vrij kunt klimmen in de game.

Uncharted 2: Among Thieves moet ergens in 2009 gaan verschijnen voor de PlayStation 3.