De Extended VGA Trailer van Mafia II die we gisteren te zien kregen, liet veel gamers weer enorm genieten van de details en grafische pracht en praal. Toch waren sommige mensen wel sceptisch, aangezien het een mogelijkheid was dat men de trailer bewerkt had om deze nog wat mooier te maken.
Lead animator Tomas Hrebicek van ontwikkelaar 2K Czech bevestigt echter dat alles uit de trailer volledig in real-time is gemaakt. Het is dus op dezelfde manier gedaan als dat men tussenfilmpjes voor de uiteindelijke game maakt. Hrebicek verklaarde:
- “All the scenes were completely created in our editor the same way we create cutscenes for the game. Our cutscene editor is a very powerful tool. Besides, we can see it all real-time which makes our work a lot easier. There was absolutely no need to modify the resulting video in the post production.”
“Because everything was created solely in our editor, only our in-game scenes and models were used. So what you see here is great representation of the quality of work that you will see throughout Mafia II. Of course, this is not the end yet, and frame rate and other technical issues are still being tweaked in order to have the game working smoothly on all the platforms we create it for.”
Mafia II speelt zich een aantal jaren na het eerste deel af, namelijk eind jaren ’40/begin jaren ’50 van de vorige eeuw. Opnieuw zal je je moeten bewijzen bij de invloedrijke maffia om zodoende meer aanzien te krijgen en jezelf op te werken binnen de familie. De game is opgezet als een cinematic experience, een bijzonder filmische insteek dus. Het verhaal is eveneens erg belangrijk voor je doen en laten, want je zult zeker niet zonder enige reden een missie moeten voltooien.
Mafia II verschijnt ergens in 2009 voor de PS3 en Xbox 360. Kort daarna komt hij ook voor de PC uit.