The Witcher: Rise of the White Wolf wordt geen simpele port

Eerder maakten we via dit bericht al bekend dat er een nieuwe versie van de game The Witcher naar de Xbox 360 en Playstation 3 zal komen, getiteld The Witcher: Rise of the White Wolf. Ontwikkelaar CD Projekt laat vandaag weten dat deze versie geen simpele port zal worden.

Tom Ohle van CD Projekt vertelde tijdens een interview dat men de game helemaal opnieuw opbouwt voor de consoles, waarbij vele verbeteringen worden doorgevoerd. Ohle zei het volgende:

    “We’re not just slapping together a port and are actually making a game built from the ground up to be an amazing console RPG. We’ve gone back and motion-captured a lot more combat animations for the new combat actions, like parries, counter-attacks, enhanced evasion, special attacks, etc. We’re also enhancing the enemy AI to make them more aggressive and perform a wide range of offensive and defensive actions to make the combat a bit more action-oriented.”


In The Witcher: Rise of the White Wolf stap je wederom in de schoenen van Geralt. De keuzes die je maakt zijn allerminst zwart-wit en vaak zul je moeten kiezen voor een minst slechte optie. In deze console-versie van de game is de wereld om je heen niet alom levendig. De game kent meer vegetatie dan de PC-versie en bovendien zijn er een aantal flinke upgrades gedaan, waaronder een nieuw, soepeler combatsysteem, betere graphics en meer animaties. Het verhaal zal naar verluidt zo’n 40 uur duren.

The Witcher: Rise of the White Wolf verschijnt in de herfst van 2009 voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

  1.   
    nanathan's avatar

    Prachtig, net waar ik op zat te wachten. Een goeie RPG en mn pc kon de systeemeisen toch niet trekken.

  2.   
    Flexican's avatar

    Wil hem graag voor de Pc:( RPG’s op console’s is niet mijn ding 😛

  3.   
    craz's avatar

    Flexican schreef, "Wil hem graag voor de Pc:( RPG’s op console’s is niet mijn ding :P"

    Een rpg moet juist op de console dat past er veel beter bij en de besturing is ook beter 🙂