Gamersnet.nl

The Witcher naar Xbox 360 en PlayStation 3

Ontwikkelaar CDProjekt heeft bekend gemaakt dat hun RPG The Witcher zijn opwachting zal maken op de consoles onder de naam: The Witcher: Rise of the White Wolf. Op zichzelf is dit al groot nieuws, ware het niet dat CDProjekt er een schepje bovenop doet door te stellen dat de console-versies betere graphics en betere besturing hebben. Zo zijn er meer polygonen voor de verschillende personages, is de spelwereld levendiger en zijn er meer animaties in de game verwerkt. Bovendien zal de game zowel Achievements als Trophies ondersteunen. Het combatsysteem is volledig op de schop gegaan met als gevolg dat consolespelers veel meer controle zullen hebben in de game. De PlayStation 3 variant mag ook Sixaxis ondersteuning tegemoet zien.

In The Witcher: Rise of the White Wolf stap je wederom in de schoenen van Geralt. De keuzes die je maakt zijn allerminst zwart-wit en vaak zul je moeten kiezen voor een minst slechte optie.  In deze console-versie van de game is de wereld om je heen niet alom levendig. De game kent meer vegetatie dan de PC-versie en bovendien zijn er een aantal flinke upgrades gedaan, waaronder een nieuw, soepeler combatsysteem, betere graphics en meer animaties. Het verhaal zal naar verluidt zo’n 40 uur duren.

The Witcher: Rise of the White Wolf verschijnt in de herfst van 2009 voor de PlayStation 3 en Xbox 360.