Ontwikkelaar DICE en nVidia hebben aangekondigd dat de PC-versie van Mirror’s Edge straks gebruik zal maken van nVidia’s PhysX-technologie. Hierdoor moet de game nog meer tot leven komen met echte invloeden van wind, impact van wapens en in-game bewegingen. Doeken en vlaggen kunnen invloed hebben op wapens en spelers, mist op de grond reageert realistisch op voetstappen van de speler en explosies zorgen voor rook en puin in de lucht.
PhysX wordt ondersteund door alle GeForce-videokaarten van de 8-serie en nieuwer.
Mirror’s Edge is een project van ontwikkelaar DICE voor de Xbox 360, Playstation 3 en PC waarmee ze een revolutionaire stap vooruit willen nemen in het FPS genre. In ME wordt namelijk veel aandacht besteed aan realistische bewegingen vanuit het eerste-persoons perspectief. Armen zwaaien ritmisch langs het lichaam als je snelheid maakt, de camera schudt heftig als je landt na een sprong en je hoort je broek schuren over het beton als je een sliding maakt.
Je speelt Faith, een sportieve dame, die pakjes aflevert voor een beweging die zich verzet tegen het totalitaire regime van de stad waar ze in woont. Je zal voornamelijk moeten vluchten, want vechten heeft als kwetsbare dame geen zin, en rennen voor je leven is aan de orde van de dag.
Zet je eerste stappen in de wereld van Mirror’s Edge met onze rennende review.
Mirror’s Edge is verschenen voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De PC-versie volgt medio januari.
Chill En nu UITKOMEN !!! 👿
Gelukkig heb ik een kaart uit de 8-serie 😛
VETHEID!! 😀 Moet hem echt hebben 😀
Ja, ik ook 🙂 .
zou het ook werken op de ati 4800 series?(ati hd4850)
Ik denk het niet, aangezien Physx een uitvinding van Nvidia is 😉
mooi ik heb een 9serie duz dat moet wel goed zitten 😀
Woehoe! Danku PhysX, en danku 8600gt 512mb 🙂
En geduld 😉
give u companyy.
Wow dat is wel en goede verbetering. Als ze die wapens nou ook realistischer maakten, dan was het pas echt geweldig!