Ubisoft producer Ben Mattes heeft laten weten dat er vrijwel zeker downloadable content voor de nieuwe Prince of Persia zal verschijnen. We hoeven echter niet te vrezen voor slappe toevoegingen als een nieuwe skin of een extra wapen, want volgens Mattes wil Ubisoft het zeer serieus aanpakken. De kans bestaat zelfs dat het om een extra verhaallijn gaat dat als prequel of sequel zal werken. Hij verklaarde:
- “We certainly have plans for downloadable content, but we can’t really say more than that right now. The intention is to do downloadable content that adds significant value, so I don’t think you’ll see downloadable content of a new skin or a new weapon or something like that. If we’re going to do it, it’s going to be a new story, a new experience, maybe a prequel, maybe a sequel – we’re going to do something that really offers a lot of value for the player. In terms of when: sometime next year – I’m not sure of exactly when, it’s all still in discussion.”
In de nieuwste Prince of Persia bevindt de Prins zich in een nieuwe wereld die corrupt en aangetast is. Het verhaal en daarbij het doel van de Prins is dan ook om deze wereld te zuiveren. Dit verhaal en de daarbij horende omgevingen zullen dit keer meer fantasierijk zijn en zich niet zo vasthouden aan de werkelijkheid. Het moet een magischere, haast pöetische vormgeving krijgen, maar toch zeer geloofwaardig blijven. De speler moet verschillende ‘Lightwells’ aansteken, die zuiver licht de wereld in zullen zenden en daarmee de wereld één voor één haar puurheid teruggeven.
De transformatie van de wereld die hiermee gepaard gaat zal real-time gebeuren. Geen vervelende cutscenes meer dus, maar je zult gewoon rond kunnen lopen terwijl je omgevingen zich aan de nieuwe situatie aanpassen. Zo groeien planten terug en wordt de lucht weer helder terwijl je je kunt blijven bewegen. Ook zal het in deze Prince of Persia niet meer mogelijk zal zijn om de tijd te manipuleren. Geen tijdgereis en teruggedraai meer dus.
Lees hier onze enthousiaste preview!
Prince of Persia komt op vijf december naar een Xbox 360 en PlayStation 3 bij jou in de buurt. De PC-versie verschijnt een week later.