Massive Entertainment gaat Ubisoft helpen met MMO’s

Deze week werd al onthuld dat Ubisoft ontwikkelaar Massive Entertainment heeft gekocht. Naast het afronden van World in Conflict: Soviet Assault zal Massive straks aan de slag gaan om Ubisoft te helpen bij het ontwikkelen van MMO’s.

Yves Guillemot, algemeen directeur van Ubisoft, meldde het volgende in een reactie omtrent Ubisoft’s visie op MMO’s in de nabije toekomst:

    “We just bought it from them since those guys have Blizzard so they didn’t need that studio as much as we do, and those guys are extremely strong in RTS, so they are going to help us also get closer to the MMO space. Our goal there is to go first with light MMOs…that have been extremely popular in China but are also coming in the U.S. and Europe and are generating lots of good revenue, so our goal is first to start with light MMOs, and then in the future also come with RPG and RTS, also in the MMO space.”

World in Conflict verscheen in 2007 voor de PC en de consoleversie van de game gaat door het leven als World in Conflict: Soviet Assault. De game beschikt over voice command, kleinere multiplayer mappen voor maximaal tien spelers en diverse nieuwe units. De PC wordt ook voorzien van alle extra’s uit Soviet Assaultin de vorm van een add-on.

World in Conflict belooft de next generation van strategy-games te worden, compleet met volledig verwoestbare 3D-omgevingen, team-based multiplayer en een focus op snelle, doeltreffende gevechten. Het verhaal schotelt je een authentiek Koude Oorlog-scenario voor, waarin de Berlijnse Muur nooit gevallen is. Het is 1989 en de Sovjet-troepen banen zich een weg door Europa. De NAVO is zeer terughoudend en komt pas in actie zodra er een overweldigende invasie plaats vindt van het Amerikaanse grondgebied. Jij speelt in deze situatie een field commander en je hebt de leiding over de meest krachtige militaire machines ter wereld in een missie om de Amerikaanse steden weer te heroveren.

Wil je meer weten over World in Conflict? Check dan snel onze review!

World in Conflict is inmiddels verschenen voor de PC. Soviet Assault voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3 volgt begin 2009.

  1.   
    /DareDevil's avatar

    Waarom gaat iedereen in één keer MMO’s maken? 🙄

  2.   
    Mmore's avatar

    Bommeltje schreef, "Waarom gaat iedereen in één keer MMO’s maken? 🙄 "

    Omdat het extreem populair is? Er is altijd ruimte voor nieuwe concepten. Massive Entertainment heeft al bewezen enorm inovatief te zijn én dit goed uit te kunnen werken, een sterke zet dus van Ubisoft.

  3.   
    )GN(-Erik's avatar

    MMO’s zijn saai 😡 Doe mij maar een leuke goeie Sci Fi singleplayer game :P, Maar als er ooit nog een super coole Sci Fi MMO komt ga ik die misschien ook wel ff checken. Tot nu toe is het namelijk bijna allemaal Fantasy 😡

  4.   
    Mmore's avatar

    )GN(-Erik schreef, "MMO’s zijn saai 😡 Doe mij maar een leuke goeie Sci Fi singleplayer game :P, Maar als er ooit nog een super coole Sci Fi MMO komt ga ik die misschien ook wel ff checken. Tot nu toe is het namelijk bijna allemaal Fantasy 😡 "

    * Sci Fi games zijn saai * 😉