Gamersnet.nl

Ontwikkelaar Dead Space bekeek lijken en ongelukken voor extra realisme

Dead Space brengt over enige tijd een flinke dosis actie en spanning naar de PC, Xbox 360 en PlayStation 3. De game met avonturen in de ruimte van monteur Isaac Clarke lijkt een schot in de roos voor veel gamers. Toch heeft de ontwikkelaar van Dead Space behoorlijk wat moeten doorstaan…

Volgens Glen Schofield, executive producer bij EA Redwood Shores, heeft men zich verdiept in echte ongelukken en lijken om een zo realistisch mogelijke sfeer te creëren. Daartoe is de ontwikkelaar zelfs foto’s van auto-ongelukken en oorlogsgebieden gaan analyseren. Schofield verklaarde:

Het resultaat van al deze macabere inspanningen kunnen we spoedig gaan ervaren, want Dead Space ligt eind deze maand al in de winkels.


In Dead Space kruip je in de huid van monteur Isaac Clarke, een gewone man die op het oog een routineklus moet uitvoeren om het communicatiesysteem van een deep space mining ship te repareren. Het duurt niet lang voordat Clarke wakker wordt in een levende nachtmerrie wanneer hij ontdekt dat de crew van het schip door een gruwelijk buitenaards ras gedood is. Nu moet Clarke vechten voor zijn leven in de dodelijke stilte en duisternis van de uitgestrekte ruimte…

Dead Space verschijnt op 24 oktober voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De PC-versie verschijnt op 31 oktober.