Geen Trophy-ondersteuning voor Fracture

De uitvoerend producent van Fracture, Shara Miller van LucasArts, heeft in een interview gezegd dat er geen plannen zijn om alsnog Trophies te ondersteunen voor de PlayStation 3 versie van Fracture. Ze legde uit waarom er niet in het begin al ondersteuning voor bestond:

    “There are no Trophies in the game. There was just a weird timing with when Trophies, when the technology was released, versus when we were already sort of passed that point. It was a real bummer.”

Daarna werd gevraagd of de ondersteuning niet alsnog nog ontwikkeld zou kunnen worden. Dat is volgens Miller echter geen optie:

    “It’s definitely something we’ve explored but right now it doesn’t seem feasible. At least not for Fracture. It was definitely something we looked into though.”

Het verhaal van Fracture speelt zich af tijdens een periode van wereldwijde ecologische en seismologische chaos in de 22e eeuw, waarin de Verenigde Staten in tweeën is verdeeld door de “Great Flood”. Beide helften zijn volledig op zichzelf aangewezen in deze strijd. Het Oosten staat bekend als de Atlantic Alliance, als symbool voor hun verbond met Europa, en gelooft in overleven door cybernetics. De andere kant van het overstroomde continent, het Westerse deel van de VS, is omgedoopt tot de Republic of Pacifica en heeft zich verenigd met Azië. De leiders van dit gebied denken te overleven door effectief het DNA van inwoners te herstructureren, een methode die door de Atlantic Alliance wordt verafschuwd.

In het jaar 2161 geeft de nieuw aangestelde president de opdracht om een aanval uit te voeren in het centrum van het Pacifisch gebied: midden in de droogstaande San Francisco Bay. Deze aanval leidt tot het ondenkbare: een extreem conflict met wereldwijde betrekkingen wordt uitgevochten op Amerikaans grondgebied. Een soldaat die voorop gaat in de strijd is Mason Briggs, een expert met explosieven en wapens waarmee elk terrein volledig veranderd kan worden. Briggs verwoest niet alleen al het land dat hij tegenkomt, hij verandert het eveneens om er strategisch voordeel mee te behalen. Hierdoor zal Fracture een volledige ‘unscripted’ opzet krijgen.

Wetenschappers hebben nieuwe wapens ontwikkeld om het land volledig te deformeren en deze wapens worden door Briggs maar al te graag ingezet om het gebied strategisch te veranderen. Zo is er de tectonische granaat, waarmee grond omhoog geschoten wordt om zo nieuwe gebieden toegankelijk te maken. Daarnaast heb je een vortex granaat, waarmee een tornado-effect gecreëerd kan worden. Altijd handig als je omringd wordt door vijanden. Ook heb je een ‘Boulder Ball’ tot je beschikking, waarmee je een grote bal van steen voor je uit kan laten denderen. Ten slotte is er ook nog een alternatieve aanval mogelijk met je rocket launcher, waarmee je extreme kraters kunt veroorzaken dankzij subsonische stralen.

Naast al deze extreme wapens, waarmee je als speler dingen kunt doen die voorheen ondenkbaar waren, strijden er aan elke kant van het conflict nog soldaten. De genetisch sterkere soldaten van de Pacific forces aan de ene kant tegen de Atlantic Alliance soldaten, zoals Briggs, die met een meer ‘traditionele’ methode strijden dankzij cybernetics. Deze verschillende bovenmenselijke aanpakken resulteren in een tactische strijd om het conflict op te lossen.

Fracture staat gepland voor oktober van dit jaar en zal verschijnen voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

  1.   
    Mrn.'s avatar

    Wat zijn trophy’s 😳 ?

  2.   
    Lashrom's avatar

    marintje schreef, "Wat zijn trophy’s 😳 ?"

    Trophy’s zijn soorten achievements dat je kan behalen op de ps3. Je hebt Brons, Silver, Goud en Platinum Trophy.
    Dus als je een doel hebt behaald bijvoorbeeld bij Burnout Paradise : Win 5x een Road Rage. Krijg je daarvoor een Trophy. Trophy’s behalen heeft geen effect, het is alleen om te showen. 😆

  3.   
    Garuda's avatar

    Who cares :p vind fracture ma crapp