Gamersnet.nl

Multiplayer perks onthuld van Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War heeft straks de loodzware taak om het succes van deel 4 te evenaren en misschien wel te overtreffen. World at War maakt van dezelfde engine gebruikt en uiteraard gaan we in de game ook veel bekende elementen terug zien, zoals de perks.

In augustus doken al een keer de wapens en mogelijk perks op, maar de lijst met perks lijkt vandaag toch wat concreter en uitgebreider te zijn. Natuurlijk is het nog niet volledig zeker zonder een officiële bevestiging, maar de lijst begint toch steeds definitiever te lijken.

Call of Duty: World at War keert weer terug naar de Tweede Wereldoorlog, maar de game is anders dan de cliché WWII games die we al vaker hebben gezien. Het spel speelt zich namelijk af in het verre oosten! Net als in Medal of Honor Rising Sun strijd je dit keer tegen de Japanners in plaats van de Duitsers, en daarbij zal je hele andere tactieken moeten gaan gebruiken dan je gewend bent. Treyarch heeft het gedrag van de tegenstanders namelijk aangepast aan de manier van vechten van de Japanners in de Tweede Wereldoorlog.

De singleplayer van CoD: WaW zal de Perks uit de multiplayer van deel 4 gebruiken om de gevechten in singleplayer dynamischer te maken en voor het eerst wordt co-op voor 4 spelers ondersteund. Over de graphics hoeven wij ons in ieder geval geen zorgen te maken: het spel gebruikt dezelfde engine als Call of Duty 4.

Call of Duty: World at War verschijnt in november voor de PC, Xbox 360, PlayStation 3, Wii en Nintendo DS.