Terwijl vele snowboardfans klagen over de onrealistische setting van Shaun White Snowboarding waarop ze zo gehoopt hadden, lijkt Stoked het antwoord te bieden. Shaun White Snowboarding laat zich immers zien met slogans als “More than just snowboarding” terwijl Stoked van zich laat horen door middel van “Full Spectrum Snowboarding”, tevens een slagzin van een sponsorend snowboardvideo bedrijf.
Stoked wil in ieder geval graag laten zien de EA Skate van de sneeuw te zijn, aangezien het Skate was die een draai gaf aan het onrealistische skateboardgenre. Bekijk de nieuwe beelden van Stoked hier.
Stoked (een waarschijnlijk op ‘Amped’ gebaseerde satire qua naam) zal volgens ontwikkelaar Destineer het beeld op snowboardgames veranderen: met realistische effecten en stunts heeft de game zich in ieder geval met een eigen tintje op weten te stellen. Het lijkt er in ieder geval op dat Stoked een beroep doet op beste snowboardgame van het jaar, waarvoor de alom bekende Shaun White Snowboarding game verslagen moet worden. Stoked bezit weliswaar geen Assassins Creed-engine, maar qua sponsors hoeven we niet te klagen, onder andere topmerken als Burton, Nitro, Oakly, Billabong, Ride, Rome, Quicksiver, Salomon, Volcom en Vans zijn terug te vinden in Stoked.
Stoked komt deze winter exclusief voor de Xbox 360 uit.