Schrijver Dead Space: je bent gek als je de dialogen overslaat

Anthony Johnson is de man achter het verhaal van Electronic Arts’ aankomende horrorgame, Dead Space. Maar zoals we allemaal weten, kan het soms erg verleidelijk zijn om een cut scene over te slaan, zeker als je niet kunt wachten om weer direct in alle actie te duiken. Volgens Johnson ben je echter gek als je dergelijke dialogen overslaat. Hij verklaarde tegenover PSW magazine:

    “You’d be a fool to do that. If you want to find out the mysteries of the game, you need to listen to the dialogue. But more than that, you actually need to listen to it so you can complete the game.”

Het is dus niet alleen een kwestie van luisteren om het verhaal goed te volgen, maar je zult het zelfs nodig hebben om de game uit te kunnen spelen. We zijn benieuwd…

In Dead Space kruip je in de huid van monteur Isaac Clarke, een gewone man die op het oog een routineklus moet uitvoeren om het communicatiesysteem van een deep space mining ship te repareren. Het duurt niet lang voordat Clarke wakker wordt in een levende nachtmerrie wanneer hij ontdekt dat de crew van het schip door een gruwelijk buitenaards ras gedood is. Nu moet Clarke vechten voor zijn leven in de dodelijke stilte en duisternis van de uitgestrekte ruimte…

Dead Space verschijnt op 24 oktober voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De PC-versie verschijnt op 31 oktober.

  1.   
    Leon 2.0's avatar

    Ik lees/luister sowieso naar de dialogen, aangezien ik het verhaal in de game wel goed wil volgen ๐Ÿ™‚

  2.   
    RinusReetRidder's avatar

    Ik ook! Het verhaal versterkt de beleving van een game dus die volg ik ook altijd graag. Ik vraag me wel af hoe goed je moet luisteren om de game uit te kunnen spelen. ๐Ÿ˜›

  3.   
    )GN(-Erik's avatar

    Als ze maar niet zo lang zijn als ze bij MGS 4 zijn, want dat sla ik ze ook wel over hoor ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜› Maar als het cutscenes zijn vol actie en grimmige sferen zou ik er wel 2 uur naar willen kijken ๐Ÿ˜› Maar als het 30 minuten gezeur is sla ik het wel over ๐Ÿ˜‰

  4.   
    Overload14's avatar

    Als een spel een goed verhaal heeft doe je niks anders dan de dialogen volgen ๐Ÿ˜›

  5.   
    GraveDevil's avatar

    Sfeer vind ik het belangrijkste in een game, en bij Dead Space zit dat wel goed. Sfeer is niet alleen omgeving en muziek, maar ook verhaal. Dialogen volg ik altijd dus wel, en zeker in horror’s is dit beter om te doen, want soms is het zonder dat niet eens een horror (*Uche* Clive Barker’s Jericho *kuche*).

  6.   
    Darkknight's avatar

    ”Overload14″ schreef, "Als een spel een goed verhaal heeft doe je niks anders dan de dialogen volgen :P"

    idd

  7.   
    -050- Critical's avatar

    een vriend van me slaat ook alle gta cutscenes over. die snapt gewoon totaal niet waar het over gaat. die doet alleen missies en schiet hoeren kapot ๐Ÿ˜† ook leuk maar daar kies ik niet voor ๐Ÿ˜‰ gewoon doen of je film kijkt wat voer derbij en topp

  8.   
    Mattmerize's avatar

    GraveDevil schreef, "Sfeer vind ik het belangrijkste in een game, en bij Dead Space zit dat wel goed. Sfeer is niet alleen omgeving en muziek, maar ook verhaal. Dialogen volg ik altijd dus wel, en zeker in horror’s is dit beter om te doen, want soms is het zonder dat niet eens een horror (*Uche* Clive Barker’s Jericho *kuche*)."

    *geeft een hoestdrankje met aardbeiensmaak* Alstu, en sfeer is inderdaad heel erg belangrijk. Als die kut is speelt het gewoon niet lekker, en is in de meeste gevallen het spel zelf ook dus kut.

  9.   
    Pack Leader's avatar

    Ik lees en bekijk altijd de dialogen, anders is er op een gegeven moment geen touw meer aan vast te knopen. Vaak zijn ze ook leuk, zoals die van Warcraft, (lange verhaal lijn) World in Conflict, als die gesprekken :D. etc.etc. ๐Ÿ˜‰