Gamersnet.nl

The Godfather II zal 15-25 uur gameplay bevatten

De uitvoerend producent van The Godfather II, Hunter Smith, heeft gemeld dat de game zo’n 15 tot 25 uur gameplay zal bevatten. Hij haalde uit naar Rockstar die met GTA IV heeft gekozen voor een sandbox game met zeker 80 uur gameplay. Volgens Smith heeft de tegenwoordige gamer niet de tijd om zolang met een game bezig te zijn. Smith aan het woord:

Tevens ontkende hij dat deze vermindering in speeltijd de game slechter maakt. Volgens hem zijn de multiplayer en de real-time strategie elementen bewijs voor een hoge replay-waarde. Als laatste werd ook bekend dat EA geen plannen heeft om een demo van de game uit te brengen.

The Godfather II wijkt behoorlijk af van het origineel en valt te beschrijven als “Scarface meets Total War”. Het spel is veel minder een GTA-kloon en vooral meer een sandbox game met RPG, RTS en bordspel invloeden. The Godfather II speelt zich af in drie steden, namelijk Miami, Havana en New York, uit de jaren ’60 van de vorige eeuw. De game kent zes verschillende character classes: bruiser, demolitions expert, arsonist, medic, safe cracker en engineer. Elk personage heeft zijn eigen unieke achtergrond en er zijn in totaal twaalf verschillende persoonlijkheden mogelijk.