Gamersnet.nl

Spore krijgt kritiek van atheïsten om religieuze elementen

De geestelijk vader van de Sims, Will Wright heeft over zijn nieuwe paradepaardje Spore gezegd dat er meer kritiek kwam van atheïsten dan van religieuzen om de religieuze elementen die in de game zitten. Sterker nog, Wright verklaarde dat er tot op heden geen enkel persoon zich gemeld heeft die bezwaren heeft tegen Spore op religieuze gronden.

Verder kwam naar voren dat in de vroege ontwikkelstadia van Spore al veel discussie is geweest met mede-ontwikkelaars waardoor Wright de game heeft kunnen sturen naar een richting die niet direct aanstootgevend is. Het concept van religie zit dan wel in Spore, maar het is niet heel uitgebreid zoals Wright verklaarde:

Wat de kritiek van de atheïsten precies behelst is overigens niet bekend.

Spore is het nieuwe liefdeskindje van Will Wright en de internationale pers. De speler zal in deze game in staat zijn de evolutie van het leven op een planeet in eigen hand te nemen, later in de game zal de gamer met zijn ontwikkelde ras ook in staat zijn nieuwe planeten te ontdekken, te koloniseren of in te nemen.

De speler zal de evolutie kunnen controleren op zowel kleine als grote schaal. Men beginne met het ontwikkelen van eigenschappen van een ras door cellen aan te passen en te ontwikkelen, deze zullen weer uitgroeien en evolueren in meer ontwikkelde wezens. Wanneer je wezen wat meer ontwikkeld is en zich vermenigvuldigd heeft verandert de game in een soort RTS, waarin de speler groepen/stammen van het wezen controleert.

De speler kan de centrale hut waar de wezens samenkomen upgraden zodat de game verandert in een simpele versie van SimCity, hier moet je de technologie verder ontwikkelen en contact zoeken met andere ontstane steden op de wereld. Als de technologie zo ver is ontwikkeld dat de speler UFO’s en dergelijke ruimtevaartuigen kan bouwen, kan de gamer het heelal gaan ontdekken en nieuwe planeten koloniseren of observeren.

Spore komt op 5 september uit voor de PC.