Gamersnet.nl

Fallout 3 voorzien van heel veel dialogen, Perks en nieuwe screenshots

Fallout 3 is een game waar veel mensen hooggespannen verwachtingen van hebben. Niet zo gek ook, want achter dit grootse project zit niemand minder dan Bethesda, de makers van onder meer Oblivion. Fallout 3 zal een extreme diepgang kennen, zo diep dat er ook heel veel aandacht aan dialogen besteed wordt. Volgens de ontwikkelaar kunnen we namelijk meer dan 40 duizend regels aan dialoog verwachten.

Verder zullen de meeste niet-menselijke tegenstanders in de game vijandig zijn en zal je geconfronteerd worden met slavernij, kinderen, drugs en verslavingen. Het zal echter niet mogelijk zijn om kinderen te vermoorden. Als je een kind aanvalt, zal deze wegvluchten en keren de volwassenen zich tegen je.

De PC-versie zal geen level editor krijgen bij de launch, maar men denkt er nog over om misschien in de toekomst nog een editor aan te bieden als gratis download. Fallout 3 zal ook over Perks beschikken, waarbij er één per level te verdienen is. Er zijn ongeveer 100 Perks, waardoor je de game zeker vijf keer moet uitspelen om alle Perks te bewonderen.

Alsof al deze informatie nog niet genoeg is, hebben we ook drie nieuwe screenshots in de aanbieding.

De derde telg in de Fallout-serie wordt voor het eerst ontwikkeld door het getalenteerde team achter het awardwinnende Oblivion, genaamd Bethesda Softworks. Bethesda kocht de licentie in 2004 en hoopt wederom voort te borduren op de populaire twee delen uit de jaren negentig. De langverwachte sequel draait op een verbeterde versie van de Oblivion engine, maar Bethseda voegde erraan toe dat de third-person view aanzienlijk verbeterd zal worden gezien de negatieve feedback over dit aspect van de begeerde role-playing game. Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creëren.
Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.

Wil je meer weten over Fallout 3? Lees dan ook onze Fast Forward.

Fallout 3 zal in de herfst van 2008 verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

[SCREENSHOTS]