Ontwikkelaar Far Cry 2: Geen zin in tropische eilanden en mutanten kracht

Art director Alex Amancio heeft in een interview wat meer verteld over de achtergrond van de ontwikkeling van Far Cry 2, de veelbelovende shooter van Ubisoft. Men wilde geen mutanten kracht voor de hoofdpersoon, zoals in Far Cry Instincts, en al helemaal geen tropisch eiland als setting. Amancio verklaarde:

    “We started working on Far Cry 2 before Instincts had even decided if it was going to have mutant powers. We started fresh and our key was to have a realistic game, we didn’t want any mutant powers. We obviously changed the setting to Africa; we wanted to keep the very iconic setting of Far Cry but we got rid of the desert island scene.”

    “Frankly the desert island scene was becoming very crowded with Lost and stuff like that, so we tried to go with a setting that was really fresh. Africa came to mind. Plus it’s so iconic; that image of the Savannah is very, very underexploited in videogames.”


Na Far Cry liet ontwikkelaar Crytek de franchise varen om met Crysis bezig te gaan. Ubisoft pakte de naam Far Cry op en zette het getalenteerde team in Montreal (Rainbow Six: Vegas, Splinter Cell, Assassin’s Creed) op het ambitieuze project Far Cry 2. De nadruk zal in Far Cry 2 volledig liggen op grimmig realisme, en geen sci-fi elementen zoals we die in de eerste Far Cry-game nogal eens aantroffen. We hoeven dus zeker niet bang te zijn om rare mutanten ineens tegen te komen. Toch komen we wel monsters tegen, maar dan als metafoor voor gruwelijke mensen. De grootste verrassing die Far Cry 2 brengt is dat jij, de hoofdpersoon, geΓ―nfecteerd bent met het malaria-virus. Je zult tijdens je avonturen steeds op zoek moeten blijven naar de juiste medicijnen om niet nog zieker te worden. Het medicijn geeft je extra kracht en betere weerstand tegen aanvallen en verwondingen, maar als je te lang zonder medicijn speelt zal je zelf langzaam maar zeker veranderen in een bijzonder ziek persoon. Ubisoft heeft hiervoor een speciaal levelling systeem ontwikkeld voor je character.

Een ander speciaal systeem is gericht op je verwondingen. Regelmatig zal je ‘normale’ schade oplopen, maar zo af en toe kan je ook dusdanig serieus gewond raken dat het nodig is om ter plekke jezelf te behandelen. Denk hierbij aan het verwijderen van een kogel uit je lichaam en het verbinden van een bloedende wond. Als je niets aan zulke verwondingen doet zullen ze je altijd fataal worden en je bent tevens meteen dood als je neergeschoten wordt terwijl je bezig bent met het verzorgen van een verwonding. Gelukkig heeft Ubisoft al aangegeven dat je niet om de haverklap te maken krijgt met zulke opspelende wonden.

Wil je meer weten over Far Cry 2? Lees dan ook eens onze hands-on preview.

Far Cry 2 staat gepland voor oktober van dit jaar en verschijnt voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    -050- Critical's avatar

    deze moet en zal ik de eerste dag na de release hebben:D

  2.   
    NLkevvNL's avatar

    ik vind et vet dit spel vooral de vuur die uitspreid zow hoor het ook

  3.   
    Alias's avatar

    Gelukkig geen mutanten of aliens in deze game die hebben we de laatste tijd al genoeg gehad naar mijn mening. Ik kijk echt uit naar deze game en hoe deze gaat uitpakken. πŸ™‚ πŸ˜‰

  4.   
    GraveDevil's avatar

    Lang leve de revolutie πŸ˜› of evolutie.. boeie πŸ˜›

  5.   
    Jarek's avatar

    lijkt me een mooie game.
    maar de systeemeisen zullen wel heel hoog zijn denk ik.

  6.   
    pepijn112's avatar

    zoiezo dat ik hem zodra hij te koop is ga kopen!!! πŸ˜€

  7.   
    xizaaR's avatar

    ..-[Alias]-.. schreef, "Gelukkig geen mutanten of aliens in deze game die hebben we de laatste tijd al genoeg gehad naar mijn mening. Ik kijk echt uit naar deze game en hoe deze gaat uitpakken. πŸ™‚ πŸ˜‰ "

    Hij is wel leuk denk ik.

  8.   
    Alias's avatar

    Soviet Gamer schreef, "

    ”..-[Alias schreef, "-..”]Gelukkig geen mutanten of aliens in deze game die hebben we de laatste tijd al genoeg gehad naar mijn mening. Ik kijk echt uit naar deze game en hoe deze gaat uitpakken. πŸ™‚ πŸ˜‰ "

    Hij is wel leuk denk ik."

    Mij ook, vooral omdat je zef kan kiezen of je het sneaky wilt doen of dat je volop in een schietgevecht wil komen. Ook is het mooi dat ze het gebruik van wapens en de omgeving realistisch hebben gemaakt. πŸ˜‰

  9.   
    ricklolps3's avatar

    dit word zoooooooooo vet πŸ˜‰

  10.   
    Uchiha linkz's avatar

    ”gamerjarek1991″ schreef, "lijkt me een mooie game.
    maar de systeemeisen zullen wel heel hoog zijn denk ik."

    ik denk het niet ik dacht dat ik ergens had gelezen dat ze special nog voor Dx9 pc zal verschijen zo dat de meeste pc’s hem aan kunnen πŸ˜€

  11.   
    OkkieBOOMER's avatar

    Eindelijk, dat brengt iets meer realisme in de game πŸ˜‰ hopelijk zal Crytek met Crysis dat ook realiseren πŸ˜›

  12.   
    nickykolkie's avatar

    aa gelukkig gewoon knallen enz en niet lui 30 km weg gooien πŸ˜€