Vandaag heeft Electronic Arts de minimale systeemeisen van Spore, de evolutie-simulator, bekend gemaakt. In verhouding met andere topgames die tegenwoordig uitkomen vallen de systeemeisen mee.
- WINDOWS XP
* 2.0 GHz P4 processor
* 512 MB RAM
* 128 MB videokaart met Pixel Shader 2.0
* Minimaal 6 GB vrije HDD ruimte
WINDOWS VISTA
* 2.0 GHz P4 processor
* 768 MB RAM
* 128 MB videokaart met Pixel Shader 2.0
* Minimaal 6 GB vrije HDD ruimte
Achter deze link vind je meer informatie omtrent de eisen voor Macs en een lijst van ondersteunde videokaarten.
Spore is het nieuwe liefdeskindje van Will Wright en de internationale pers. De speler zal in deze game in staat zijn de evolutie van het leven op een planeet in eigen hand te nemen, later in de game zal de gamer met zijn ontwikkelde ras ook in staat zijn nieuwe planeten te ontdekken, te koloniseren of in te nemen.
De speler zal de evolutie kunnen controleren op zowel kleine als grote schaal. Men beginne met het ontwikkelen van eigenschappen van een ras door cellen aan te passen en te ontwikkelen, deze zullen weer uitgroeien en evolueren in meer ontwikkelde wezens. Wanneer je wezen wat meer ontwikkeld is en zich vermenigvuldigd heeft verandert de game in een soort RTS, waarin de speler groepen/stammen van het wezen controleert.
De speler kan de centrale hut waar de wezens samenkomen upgraden zodat de game verandert in een simpele versie van SimCity, hier moet je de technologie verder ontwikkelen en contact zoeken met andere ontstane steden op de wereld. Als de technologie zo ver is ontwikkeld dat de speler UFO’s en dergelijke ruimtevaartuigen kan bouwen, kan de gamer het heelal gaan ontdekken en nieuwe planeten koloniseren of observeren.
Spore zal op 7 september in de schappen liggen voor de PC en vanaf 17 juni kunnen fans al aan de slag met de Creature Editor.