In de originele Gears of War was het mogelijk om je teamgenoten van orders te voorzien, waarmee je nog wat meer tactiek in de strijd kon gooien. Cliff Bleszinski heeft echter laten weten dat deze squad orders niet meer in Gears of War 2 zullen zitten. Volgens hem werd dit in de eerste Gears-game nauwelijks benut en draait de game toch vooral om de singleplayer en co-op ervaring.
Daarnaast vertelde Cliff dat ze bewust de duels met de kettingzagen iets hebben aangepast. Hij is een echte tegenstander van Quick Time Events, dus in Gears of War 2 kan je echt voor een paar seconden met een tegenstander duelleren door flink op de B-knop te rammen, in plaats van één simpele druk op de knop. Het zal echter wel mogelijk zijn om een vijand stiekem van achter te benaderen en dan je kettingzaag tussen z’n benen te plaatsen en omhoog te halen. De gevolgen laten zich raden…
Het volledige interview met Cliff Bleszinski is hier te zien.
Gears of War 2 is het vervolg op de Xbox 360-topper uit 2006, die eind 2007 ook voor de PC-verscheen. Deze tweede game uit de trilogie wordt ontwikkeld met behulp van de Unreal Engine 3.5, waarmee we nog mooiere graphics mogen verwachten. Daarnaast bevat de game vier nieuwe wapens, extra melee moves en is het mogelijk om luchtvoertuigen te besturen. Ook de speelduur van de game wordt door Epic aangepakt, want de game zal een dubbele speelduur krijgen vergeleken met het origineel.
Wil je meer weten over Gears of War 2? Check dan snel onze preview!
Gears of War 2 komt in november uit voor de Xbox 360.