Mythic plant vijf jaar oorlog voor Warhammer Online

De senior designer van EA Mythic, Josh Drescher, heeft in een interview uitgewijd over de verschillende uitdagingen die komen kijken bij het ontwikkelen van een MMORPG, in het bijzonder Warhammer Online. Drescher liet weten dat EA Mythic rekening houdt met content dat zich uitstrekt over 5 jaar. Ze houden dus nu al rekening met mogelijk expansion features, zodanig dat de expansions straks naadloos op het origineel aansluiten.

“What you don’t want is when you launch the game you’ve got 40 levels – and it takes however long it takes to get to level 40. You then launch an expansion and it now takes two weeks to get to level 40 because now we need everyone to spend six months to get from level 40 to 50,[…] So you need to spec the game out in such a way that you actually have those progressions in mind for later – so you don’t wind up trampling all over the earlier experiences every time you expand the game.”

In Warhammer Online: Age of Reckoning is het overal oorlog: Dwarves tegen Greenskins, High Elves tegen Dark Elves en Empire tegen Chaos. Als speler kies je één van de zijden en krijg je dus een natuurlijke vijand, maar je bent verder wel vrij om bondgenoten te helpen in deze MMORPG. Het uiltieme doel: de hoofdstad van je vijand leegroven. Hiervoor moet je met een leger het land van je tegenstander bezetten en deze tegenstander bestrijden in PvP-gevechten. Her en der zijn echter ook PvE-quests te vinden, die allemaal op één of andere manier de grote strijd kunnen beïnvloeden.

Warhammer Online: Age of Reckoning verschijnt in de herfst voor de PC.

  1.   
    xizaaR's avatar

    Vet lijkt me wel lol.

  2.   
    David493's avatar

    die ga ik halen 😀 , de 20ste komt ie tog uit?? 😕

  3.   
    whiteraven's avatar

    Leuk!

    Al vind ik dat per maand extra betalen voor een spelletje nog steeds helemaal nix, nee dan liever af en toe een uitbreiding kopen!