Gamersnet.nl

BioWare maakt systeemeisen Mass Effect bekend

Vandaag heeft BioWare de systeemeisen van Mass Effect voor de PC onthuld, die op 6 juni moet gaan verschijnen. Over het algemeen wijken de eisen niet veel af van andere nieuwe games, maar het blijft een pittig lijstje.

In Mass Effect heb jij commandant Sheppard van het ruimteschip de Normandy onder de knoppen, ten tijde van de 23e eeuw. Inmiddels is het ons gelukt om door de ruimte te reizen, al krijgen we nog niet het respect van de andere buitenaardse rassen. Hierdoor zijn de Spectres in het leven geroepen, waar jij er eentje van bent. Jij dient als bodyguard voor het mensenras en voert routinevluchten en vredesmissies uit. Tijdens een patrouille doe je een schokkende ontdekking, dat tevens de rode lijn door de game is. Je zult de verschillende beschavingen aan jouw zijde moeten krijgen, en zo het universum van zijn ondergang te redden. Hiervoor moet je uiteraard talloze planeten in verschillende zonnestelsels moeten bezoeken.

Om hier levend doorheen te komen ontwikkelt je character zich uiteraard continu, doormiddel van een Role Playing-systeem dat veel gelijkenissen vertoond met Star Wars: KotOR. Een belangrijke vaardigheid is Dark Matter. Hiermee kun je je omgeving, je vijanden en je gesprekspartner manipuleren. Mass Effect biedt namelijk een nieuw, revolutionair dialoogsysteem waarmee je de ander bijvoorbeeld kunt onderbreken, aanvullen of lichaamstaal zenden. Aan zijn lichaamstaal is vervolgens af te lezen wat zijn werkelijke mening is. Hier is uiteraard een geweldige grafische pracht voor nodig, en die heeft Mass Effect dan ook. De game kent vele grafische foefjes zoals uiteraard High Definition, Bump Mapping en Action Blur. Het grootste gedeelte van de game zul je aan het verkennen, handelen, praten en verzamelen zijn, maar Mass Effect kent ook een heleboel shootouts.

Wil je meer weten over Mass Effect? Lees dan ook eens onze Xbox 360-review.

Mass Effect is eind 2007 verschenen voor de Xbox 360. De PC-versie verschijnt op 6 juni.