De man achter megaklapper BioShock, Kevin Levine, doet er absoluut niet moeilijk over om zijn mening te geven als er naar gevraagd wordt. Hij heeft al eerder laten weten wat hij vindt van verhaallijnen in games en nu heeft hij weer zijn ongezouten mening gegeven over dit onderwerp. In een interview in de laatste PC Zone wijdt Levine uit over hoe de plot van games in elkaar moet zitten. In het belang van de game zelf dient deze namelijk doodsimpel te blijven, stelt hij. Dit puur om te zorgen dat wij als gamers ΓΌberhaupt snappen wat er aan de hand is en volgen wat er nu eigenlijk bedoeld wordt. Kevin bracht het wat directer:
- “If you want people to follow your plot, it has to be really f****** stupid”
Voor mij hoeft het ook geen INGEWIKKELD verhaal te zijn maar het moet wel een GOED verhaal zijn π
Hij heeft wel wat gelijk een game moet wel wat een verhaal hebben maar hoeft geen uitstekend verhaal te zijn, dan koop je maar een boek of een film
Ben ik het volledig mee eens, een idiaal verhaal voor een game is niet te ingewikkeld maar goed te volgen, verder moet het verhaal zelf ook goed zijn natuurlijk. π
π Helemaal mee eens!!
Want als ik inderdaad effetjes halfuur wil spelen en komen filmpjes die veelste lang duren sla ik ze ook altijd over π³ en dan is het hele verhaal al weer door de war… Dus hij heeft echt volkomen gelijk! gewoon gemakkelijk of tijdens het spelen uitgelegt! π
Ik vind dat ze de mogelijkheid moeten geven om je erin te verdiepen, door bijvoorbeeld zoals in Halo 3, de terminals te lezen
Dan kan die vent beter verder gaan met multiplayer games UT en battlefield π Die hebben zo ie zo al geen verhaal π
Mee eens! Ik vond dat mooi gedaan zo, zouk wel vaker willen zien.
sorry hoor maar waarom quote je op jezelf?? π
ja inderdaad wil niemand een ingewikkeld verhaal maar zoals xilion al zei een goed verhaal, maar het belangrijkste is natuurlijk of het er goed uit ziet en de gameplay goed is.
Nou een ingewikkeld verhaal hoeft nooit, maar een goed verhaal is in mijn mening een must. Ingewikkeld of niet. π
Daar zit ook wat in!!
En dan geven ze crysis minpunten doordat het een simpel verhaal heeft…
Ik vind het verhaal juist het belangerijkste aspect in een game. Kijk naar games zoals Fahrenheit en The Darkness. Als een game geen goed verhaal heeft, dan speel ik het liever niet.
100% gelijk
Als er maar een verhaal in zit, die boeiend is, ook na tig uren spelen nog, en een goed verhaal kan niet zonder goede gameplay, , mijn mening..:)