- “This is unfortunate, because PCs are more popular than ever. Everyone has a PC. Even those who did not have a PC in the past are now able to afford one and they use it for Facebook, MySpace, pirating music or whatever.
Sweeney stelt dat de computer tegenwoordig vaak alleen gebruikt wordt voor alledaagse dingen, waardoor mensen bij low-end machines uitkomen. Hierdoor zou het moeilijker worden om games te maken die mensen met hun computers kunnen draaien.
- “The biggest problem in this space right now is that you cannot go and design a game for a high end PC and downscale it to mainstream PCs. The performance difference between high-end and low-end PC is something like 100x.”
Het is opmerkelijk dat PC-gaming wederom kritisch onder de loep wordt genomen door een hoogstaand figuur van Epic Games. Deze heeft namelijk onlangs samen met enkele andere bedrijven de PC Gaming Alliance gevormd, een verbond om de PC-gaming industrie te steunen en sterk te houden. Cliff Bleszinski, belangrijk ontwikkelaar van Epic Games, liet zich onlangs ook al uit over de groeiende populariteit van consoles. Hij werd later gecorrigeerd door Epic directeur Mark Rein.