Gamersnet.nl

Epic: opkomst van de ‘alledaagse’ computer schaadt PC-gaming

Volgens Tim Sweeney, mede-oprichter van Epic Games, valt de kleiner wordende markt voor PC-games te wijten aan het toenemende aandeel van de ”alledaagse computers”. Hij beweert dat het gat tussen low- en high-end computers te groot is geworden en dat dit de PC-gaming markt schaadt. Mede hierdoor zouden de consoles de PC inmiddels gepasseerd zijn, aldus Sweeney.

Sweeney stelt dat de computer tegenwoordig vaak alleen gebruikt wordt voor alledaagse dingen, waardoor mensen bij low-end machines uitkomen. Hierdoor zou het moeilijker worden om games te maken die mensen met hun computers kunnen draaien.

Het is opmerkelijk dat PC-gaming wederom kritisch onder de loep wordt genomen door een hoogstaand figuur van Epic Games. Deze heeft namelijk onlangs samen met enkele andere bedrijven de PC Gaming Alliance gevormd, een verbond om de PC-gaming industrie te steunen en sterk te houden. Cliff Bleszinski, belangrijk ontwikkelaar van Epic Games, liet zich onlangs ook al uit over de groeiende populariteit van consoles. Hij werd later gecorrigeerd door Epic directeur Mark Rein.