Blizzard onthult details Zerg-ras uit StarCraft II

Tijdens een persevenement heeft Blizzard de eerste details onthuld van het Zerg-ras uit de aankomende RTS-game StarCraft II. De Zerg is, net zoals de Terran en Protoss, bekend uit de originele StarCraft-game. Deze keer zijn er echter diverse vernieuwingen doorgevoerd, waarbij meer dan de helft van de units in StarCraft II nieuw is.

De Zerg is gemuteerd alien-ras dat snel kan bewegen en bouwen, waardoor ze vijanden ineens kunnen overvallen. Een nieuwe unit is de Queen, een volledig bewerkte versie van de Queen uit het origineel. De Queen was voorheen een ondersteunende unit, maar nu is het een “ultieme base defender” geworden. Queens kunnen alleen individueel bestuurd worden en net zoals sommige andere StarCraft II-units kan de Queen aangepast worden en groeien na enige tijd. Het zijn krachtige vechters die ook nog speciale verdedigingsstructuren kunnen bouwen of aanpassen, gebouwen snel kunnen helen en tunnels kunnen maken tussen elk gebouw op de map.

Een andere unit is de Corruptor, een air-to-air unit die vijandige doelen kan overnemen en deze zal veranderen in zwevende turrets die hun eigen troepen aanvallen. De Infestor is een ondersteunende unit die ondergronds stiekem een vijandige basis kan teisteren, zodat daar vele mariniers spawnen die de defensie aanvallen.

Ten slotte is er nog de Roach, volgens de ontwikkelaar een simpele unit die erg goed kan werken in een game als StarCraft II. De Roach is een standaard unit voor grondaanvallen die heel erg snel kunnen helen. Spelers met genoeg reflexen kunnen roaches ongekend lang in leven houden tegenover zwaar geschut door ze af en toe onder de grond te stoppen om te helen.

Andere vernieuwingen van StarCraft II waar over gesproken werd, zijn vernietigbare objecten op de map. Een rots kan als obstakel bijvoorbeeld alleen met zeer zware vuurkracht vernietigd worden, maar zodra de rots uit de weg is zullen nieuwe gebieden toegankelijk worden, inclusief de bijbehorende tactische voordelen.

StarCraft II is het langverwachte vervolg op StarCraft, de real-time strategygame die alweer tien jaar geleden het hele genre op zijn kop zette. Ook dit tweede deel speelt zich weer in de toekomst af en draait om de intergalactische oorlog tussen de Protoss, Terran en Zerg. Uiteraard heeft men alle units van tien jaar geleden niet één-op-één overgezet, maar zijn er een heleboel nieuwe units aan het spel toegevoegd maar is de balans toch behouden, aangezien dit het grote speerpunt van StarCraft was en zal blijven.

StarCraft II zal eind 2008 verschijnen voor de PC.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren