Xbox 360-versie Huxley zes maanden achter op schema

Huxley is een MMOFPS, voorzien van diverse RPG-elementen, waarbij je in een apocalyptische wereld knokt tegen ongedierte en andere spelers. De game draait op de Unreal Engine 3 en ontwikkelaar Webzen doet er alles aan om van Huxley een succes te maken.

Dit heeft echter wel een keerzijde, want Webzen heeft bevestigd dat de Xbox 360-versie ongeveer zes maanden achterligt op de PC-versie. Huxley wordt in het derde kwartaal van dit jaar verwacht voor de PC, waardoor de game waarschijnlijk ergens in 2009 voor de Xbox 360 zal verschijnen.

Huxley is een massively multiplayer online first-person shooter en biedt je een combinatie van de character development waar MMO’s bekend om staan en de harde actie van een FPS. Het draait vooral om grote, online veldslagen, zoals in Unreal Tournament, maar dan met 100 spelers tegelijk. De game speelt zich af in een tijdperk waarin de mens al hevig gemuteerd is, wat als resultaat heeft dat je met twee verschillende levensvormen kunt strijden. Je bouwt je personages op en kan verschillende aspecten aanpassen naar smaak.

Huxley verschijnt in het derde kwartaal van 2008 voor de PC. De Xbox 360-versie volgt wellicht in 2009.

  1.   
    Daodan's avatar

    Hmm, interessant. Huxley staat niet bijster veel in the picture ofzo, af en toe hoor je er eens iets nieuws over. Ik vraag me af of dat het spel wel goed doet… zoals het een MMOgame betaamt zou je denken dat het ruim vantevoren ontzettend veel de media in gegooid wordt, om de game te hypen en zo een fatsoenlijke playerbase op te bouwen. Volgens mij trekt het spel op het moment nog niet bijster veel interesse. Ik weet niet of er cross-platform play zal zijn tussen PC en XBox, maar als dat zo dan doet dat de game natuurlijk ook helemaal geen goed nu deze XBox versie dus zo vertraagt blijkt te zijn.
    Ik denk dat Huxley wel eens een ontzettende flop zou kunnen worden. :/ Het spel zelf lijkt me persoonlijk echter wel leuk. 😛