Gamersnet.nl

Crytek spreekt over dingen die Crysis niet gehaald hebben

In een interview met het magazine PC Zone heeft Bernd Diemer, senior game designer bij ontwikkelaar Crytek, gesproken over diverse ideeën voor Crysis die de uiteindelijke game nooit hebben gehaald. Een beruchte feature is volgens de ontwikkelaar het ‘Branch Monster’, waarbij een volledig open wereld ook voor een vertakkend en wisselend verhaal zou zorgen. Diemer vertelt:

Verder had men ook nog meer gevorderde mogelijkheden voor het cloak-systeem van het nanosuit in gedachten, maar ook dit werd uiteindelijk geschrapt:

Misschien dat we dus in toekomstige games van Crytek nog eens iets van deze ideeën terug zullen vinden…


Crysis is een first person shooter van de makers van Far Cry. De game speelt zich voornamelijk in de tropen af, waar jij en je team het op zullen moeten nemen tegen een alien invasie. De game kent ook enkele stedelijke en buitenaardse levels. Waar Far Cry een spel was waarin je in je eentje opereerde, heb je in Crysis een heel squad tot je beschikking en zal tactiek een veel grotere rol spelen. Daarnaast kun je je wapens en suit helemaal customizen met onder andere nieuwe onderdelen, en het schieten zal er ook echt door beïnvloed worden.

De game draait op de CryEngine 2 en levert adembenemend mooie beelden op. Crysis kent ongelooflijk veel details, maar laat daarnaast ook een realistische weergave van bewegende vegetatie, physics en doorbrekende zonnestralen zien.

Lees hier onze knallende review.

Crysis is inmiddels verschenen voor de PC.