Electronic Arts CEO John Riccitiello heeft gisteren op een conferentie gezegd dat het ontwikkelen van een game voor de PlayStation 3 nog steeds een stuk lastiger is dan dat voor de Xbox 360 is. Hierdoor is het ontwikkelen van een multiplatform game vele malen moeilijker dan voorheen. Riccitiello maakte daarentegen duidelijk dat als PlayStation 3 het leidende platform is, zich geen problemen voordoen.
- “There’s no doubt that Electronic Arts, along with many other publishers, had some challenges essentially meeting the technical specifications effectively on the PlayStation 3. Games where we led development on the PS3 platform, like Burnout, which is doing very well on the market today, we had no issue at all. But in circumstances where we either led with the Xbox 360 or ran parallel production, for the most part, we’re still experiencing some delay on the PS3. It’s a little bit more of a challenging development environment for us.”
“It’s probably only a third of a problem for us as it was [nine months ago]. But there still remains some catching up to do on the engineering side for the PS3.”
Ook Rockstar meldde onlangs dat de vertraging van Grand Theft Auto IV mede vanwege problemen het ontwikkelen van de PlayStation 3-versie is. Laten we hopen dat deze problemen over niet al te lange tijd verholpen zijn.
daarom hebben ps3 games ook meer bugs dan die van de 360.
Kan iemand mij misschien zeggen WAT deze problemen zijn ? Ik zou het namelijk graag weten 🙂
Dat valt reuze mee hoor 8) Het enige spel waar ik veel bugs in had is Assassins Creed
de rest van mijn PS3 games
Resistance Fall Of Men
Pirates Of The Caribbean At Worlds End
Def Jam Icon
Heavenly Sword
Motor Storm
Smack Down Vs Raw 08
Medal Of Honor Airborne
Call Of Duty 3
Ninja Gaiden Sigma
Need for Speed Carbon
Vurtia Fighter 5
Conan
Heb ik helemaal geen last van bugs (Gelukig) 😆
Maar ik begrijp het wel 2 compleet nieuwe console’s met andere onderdelen er in. Dus het is allemaal gewoon testen testen en testen tot de game goed word 🙂
lol,je naam zegtet al:P
een echte gamer:P
Dat testen duurt anders wel lang hoor, niet zo slim dat ze het zo moeilijk hebben gemaakt.
Maakt niks uit, de ontwikkelaars krijgen een console en om winst te maken moeten ze een game maken. Dus ook al is het moeilijk het moet wel gebeuren en na een tijdje leren ze het wel!
De architectuur van de Playstation 3 is flink ingewikkeld, dus het programmeren voor het apparaat is erg moeilijk. De Xbox 360 is qua structuur simpeler en lijkt erg op de PC, een bekend platform. Vaak worden games eerst gemaakt voor de 360 en PC en worden ze daarna overgezet naar de PS3. Dat overzetten is erg tijdrovend en moeilijk. Daarom zijn PS3 ports vaak uitgesteld of helemaal gecanceled. PS3 ports die zijn verschenen hebben vaak een slechtere framerate en meer bugs dan hun broeders op de 360.
Dit probleem gaat waarschijnlijk verdwijnen omdat veel ontwikkelaars zich realiseren dat het maken voor PS3 en dan porten naar de 360 praktischer en efficiënter is.