ArmA betapatch geeft beeld van zonnigere toekomst

De geschiedenis herhaalt zich met ArmA: Armed Assault: net als bij Operation Flashpoint is de militaire simulatie ongeëvenaard, de vrijheid erg hoog en zijn er verschillende enorme patches nodig om de game echt goed te maken. Patch 1.09 is inmiddels in de maak en daar is een beta van vrijgegeven.

De patch verbetert onder ander de performance in bepaalde gebieden: North Sahrani zou in een aantal gevallen 100% sneller op het beeld verschijnen. De AI is op bepaalde punten ook verbeterd en de terugslag van een aantal wapens zou veranderd zijn. De ontvangst van de community is in ieder geval behoorlijk positief. De patch is 22 MB groot en installeert zich naast de overige files, waardoor bij problemen – het blijft een beta – slechts de patch gedeïnstalleerd hoeft te worden. Meer info en downloadlinks zijn te vinden op http://community.bistudio.com/wiki/ArmA_Beta_Patch_1.09.

Bohemia Interactive Studio, de maker van Operation Flashpoint, komt met de zoveelste oorlogshooter ArmA: Armed Assault op de proppen. Deze FPS moet zich afscheiden van de concurrent door het realisme naar een niveau van een oorlogssimulatie te brengen, uiteraard gepaard met grafisch pracht. Zo heeft de ontwikkelaar niet het grafische systeem van Operation Flashpoint gebruikt, maar een totaal nieuwe engine gebouwd die moet meekunnen met de toppers. Ook geeft de vrijheid die je hebt een realismeboost, want de game bevat een enorme spelwereld van ruim 200 vierkante kilometer die zonder laadtijden is te doorkruisen. Hersenloos op je tegenstanders inbeuken heeft geen effect, tactisch inzicht en een goede strategie des te meer. Wel kan je de niet-denken-maar-knallen methode toepassen in de multiplayermodes. Deze heeft voor elke FPS-gamer wel iets te bieden, aangezien agressieve frag-festijnen en strategische modes inbegrepen zijn.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren