Gamersnet.nl

Brain Training in Europa populairder dan in Japan

Bij het vermelden van een nieuwe hit in Japan, zoals My Household Budget Diary, Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day, DS Complete Literature Works, English Training DS, Kanji Performance Test DS of natuurlijk Dr. Kawashima’s Brain Training, klinkt de zin “Gekke Japanners” al snel. Vandaag blijkt dat dit hardstikke hypocriet is, aangezien Dr. Kawashima’s Brein Training: Hoe Oud Is Jouw Brein?, het eerste deel in de serie, officieel meer is verkocht in Europa dan in Japan.

Sinds de lancering in juni 2006 is het spel hier 3,912,313 keer over de toonbank gegaan, tegenover 3,787,915 in Japan, terwijl de game daar al sinds mei 2005 in de winkelschappen ligt. Op dit moment verkoopt het spel nog honderdduizenden exemplaren per week, het einde is dus voorlopig nog niet in zicht. In totaal is de game al bijna tien miljoen keer verkocht. Zijn opvolger, Meer Brein Training van Dr. Kawashima: Hoe Oud Is Jouw Brein?, is dat inmiddels bijna acht miljoen keer, waarvan vijf miljoen in Japan en twee miljoen in Europa. Maar we komen er aan hoor!