BlackSite-ontwikkelaar mag vertrekken na openlijke kritiek op eigen game

De ontwikkelaar van de onlangs uitgebrachte game Blacksite: Area 51, gaf vorige week in de persoon van Harvey Smith min of meer al toe dat de game maar matig is afgeleverd. De oorzaak van het afraffelen moet gezocht worden in het feit dat er weinig tijd was om de levels goed af te ronden, waardoor de game snel in de laatste fase van afwerking belandde.

Deze publieke zelfkritiek van Smith is hem duur komen te staan, want het bestuur van Midway heeft te kennen gegeven dat Smith met deze openbaring zelf zijn ontslag heeft aangekondigd. Wat Smith nu gaat doen is nog onbekend, maar aangezien hij vroeger al werkzaam was als lead designer van Deus Ex heeft Eidos wellicht nog een leuk plekje voor hem bij de ontwikkeling van Deus Ex 3.

BlackSite: Area 51 is een next-generation game die het first-person shooter genre een nieuwe wending geeft. Daar waar andere FPS-games de nadruk leggen op veel actie en realistische graphics, gaat BlackSite: Area 51 nog een stap verder. De game schotelt je een combinatie voor van de beste technologie, game design en een sterke verhaallijn. Als speler moet je leiding geven aan jouw squad met Special Forces soldaten die heel direct op jouw orders en leiderschap reageren. Maak je als leider slechte keuzes, dan zal je team minder goed presteren, slechter schieten en sneller vermoeid raken. Aan jou de zware taak om de juiste keuzes te maken, waarbij je de orders van je superieuren moet afwegen tegen je eigen ethische waarden. Uiteindelijk zullen jouw acties en die van je squad bepalend zijn voor de uitkomst van BlackSite: Area 51 tijdens dit mogelijke keerpunt in de geschiedenis.

Daarnaast bevat de game diverse traditionele online mogelijkheden, zoals Death Match, Team Death Match en Capture The Flag. Ook komen er geheel nieuwe varianten in de vorm van Human vs. Reborn en een vernieuwde Siege modus, waarin teams moeten proberen om teamleden van elkaar gevangen te nemen.

BlackSite: Area 51 is reeds verschenen voor de PC en Xbox 360. De PlayStation 3-versie verschijnt begin 2008.

  1.   
    gamer07nl's avatar

    raar, als die man een idee heb en de andere werken niet echt mee dan wordt het geheid een kut game(nou is dit spelniet echt een kut game maar hij is zeker niet brilliant) dus hij mag van mij nog wel blijven

  2.   
    Lasso's avatar

    Jammer. Niet veel ontwikkelaars durven kritisch naar hun eigen product te kijken. Dit helpt dan uiteraard niet.

  3.   
    arie de beuker's avatar

    Ik vind het wel goed dat hij de waarheid vertelt, bijna alle andere ontwikkelaars scheppen over hun games op

  4.   
    Mrn.'s avatar

    Dom om hem te ontslaan want nu streeft hij naar meer!

  5.   
    Kaassouffl3's avatar

    Als je openbaar kritiek hebt op je eigen product. Dan dalen de verkoopcijfers toch echt wel. en dat doe je gewoon niet. Had em ook laten vertrekken.

  6.   
    GraveDevil's avatar

    Hij is idd wel eerlijk en staat niet zo te overdrijven. Maar dan nog is het neit zo tactisch om je eigen game af te kraken. Btw, de demo van Area 51 vonk wel goed, kweetnie of dit iets met die game te maken heeft (lijkt me iegenlijk wel omdat het Blacksite: Area 51 heet 😛 )?

  7.   
    arie de beuker's avatar

    GraveDevil schreef, "Hij is idd wel eerlijk en staat niet zo te overdrijven. Maar dan nog is het neit zo tactisch om je eigen game af te kraken. Btw, de demo van Area 51 vonk wel goed, kweetnie of dit iets met die game te maken heeft (lijkt me iegenlijk wel omdat het Blacksite: Area 51 heet 😛 )?"

    Het spel zelf is best wel anders. Andere setting, andere soort aliens