Microsoft gebruikt Nintendo DS als trainingsvoorwerp

Microsoft gebruikt de Nintendo DS als trainingsvoorwerp voor haar ontwikkelaars. Phil Spencer, general manager van Microsoft Game Studios, meldt dat het toelaten van het ontwikkelen van games voor de DS door ontwikkelaars onder haar bewind als inspiratie- en innovatiebron werkt. Dit is ook de reden meldt dezelfde man, dat bijvoorbeeld Viva Pinata naar de DS komt. Het betreft hier vooral ontwikkelaar Rare die de DS gebruikt om kortere ‘lichtgewicht’ games te ontwikkelen.

    “Rare has a history in making handheld games, and titles for Nintendo platforms. When we acquired the studio that expertise was there and the team was there. As Microsoft we had a discussion – do we want to build that expertise? We decided yes.”

    “Not so much because we need to support Nintendo – their platform will do fine without us – but because it is important for us to build that experience as a publisher and game developer and understand what it means to build lightweight, maybe shorter session experiences, and maintain that design innovation.”

Daarnaast zijn Nintendo DS games later ook prima geschikt voor Xbox Live, aldus Spencer.

    “It might play out in handheld today and it might play out on Xbox Live Arcade later on; there are a lot similarities between handheld games and Xbox Live Arcade games and you see some XBLA games have a history in that space.”
  1.   
    Fawaka-W's avatar

    ” Daarnaast zijn Nintendo DS games later ook prima geschikt voor Xbox Live, aldus Spencer.”

    ahaa! dat is dus de reden!! :p

  2.   
    Aquila's avatar

    Ik dacht dat ze dat ding gebruikten om hun body te trainenn…… 😛 Maar goed dat was voordat ik het stuk las