Midway verliest 36.7 miljoen dollar ondanks goede verkopen Stranglehold

Midway heeft in het derde kwartaal van dit jaar 36.7 miljoen dollar verloren. In dezelfde periode van vorig jaar was dat nog 22.5 miljoen. Dit komt volgens de topman van Midway door het uitstel diverse games als Blacksite en Unreal Tournament III. Het uitstel van die games komt door problemen met het programmeren voor de PS3 en drukte rond de Wii waardoor projecten niet op tijd afgerond konden worden.

Er is ook goed nieuws: Midway heeft in de periode van Juli tot September meer games verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar met als grote klapper Stranglehold. De spirituele opvolger van John Woo’s Hard Boiled is volgens Midway al 1.000.000 keer over de toonbank gevlogen. Met deze positieve gegevens in het achterhoofd is de topman van Midway nog altijd positief: hij denkt dat de sterke line-up voor 2008 en nieuwe IP’s de groei het komende jaar zullen doen stijgen.

  1.   
    Kilerden's avatar

    moeten ze toch ergens op gaan bezuinigen πŸ˜›

    en als ze toch van het geld af moeten,. geef het ff aan mij πŸ˜€

    Gr, Kilerden

    [pm me als je wat over hebt]

  2.   
    SjaakSnel's avatar

    Doen ze tog iets verkeerd. Trouwens bijna alle grote uitgevers maken verlies: Activision EA games en nu ook midway.

  3.   
    BKiller's avatar

    maar…als stranglehold 1.000.000 keer over de toonbank i s gegaan…en laten we zeggen dat de koopprojs voor winkels 35 euro is, en aangezien de winkels er meer dan 1.000.000 hebben gkocht, is het dan niet zo dat ze meer winst hebben gemaakt? (ongeveer 40.000.000) πŸ˜•

  4.   
    martijn901's avatar

    moeten ze gaan bezuinigen

  5.   
    Rock-in's avatar

    ”martijn901″ schreef, "moeten ze gaan bezuinigen"

    Erhm neej juist niet. Ze moeten efficiΓ«nter gaan werken, ze moeten kijken waar de oorzaken van hun verlies liggen. Vervolgens kijken of dit sneller kan, want als UTIII al aan het einde van de zomer uit was gekomen. Hadden ze een dikke winst gehad. πŸ™‚

  6.   
    Neolite's avatar

    BKiller schreef, "maar…als stranglehold 1.000.000 keer over de toonbank i s gegaan…en laten we zeggen dat de koopprojs voor winkels 35 euro is, en aangezien de winkels er meer dan 1.000.000 hebben gkocht, is het dan niet zo dat ze meer winst hebben gemaakt? (ongeveer 40.000.000) πŸ˜• "

    nee, het ontwikkelen van games als blacksite en unreal tournament III kosten heel veel geld, en je vergeet het salaris van alle medewerkers. ze hadden overigens wel minder verlies kunnen draaien als ze efficienter waren geweest(zoals Rock-in al zegt) 8) πŸ˜‰

  7.   
    touchdown's avatar

    SjaakSnel schreef, "Doen ze tog iets verkeerd. Trouwens bijna alle grote uitgevers maken verlies: Activision EA games en nu ook midway."

    idd je moet echt populaire games als HALO 3 maken wil je winst maken maar ze hebben stranglehold ook in zo’n periode uitgebracht waar nog meer topgames uit komen en die willen de mensen liever lijkt me πŸ™‚

  8.   
    NLkevvNL's avatar

    das dan kut nie mij probleem:P

  9.   
    BKiller's avatar

    touchdown schreef, "

    ”SjaakSnel” schreef, "Doen ze tog iets verkeerd. Trouwens bijna alle grote uitgevers maken verlies: Activision EA games en nu ook midway."

    idd je moet echt populaire games als HALO 3 maken wil je winst maken maar ze hebben stranglehold ook in zo’n periode uitgebracht waar nog meer topgames uit komen en die willen de mensen liever lijkt me πŸ™‚ "

    Idd

  10.   
    GraveDevil's avatar

    Stranglehold was een geweldige game, ik haat hem geleend van een maat en na 1 dag al trug gegeven omdat ik hem in 6 uur had uitgespeeld. Ik blij dat ik hem niet gekocht had. Als hun games zo kort blijven, dan gaan ze ook minder hard verkopen lijkt me. Blacksite moet ik ook hebbe πŸ˜€ Als ie tenminste langer is da n 6uur….

  11.   
    gamer07nl's avatar

    Gewoon geen games meer produceren voor de PS3. Dat kost je klauwe met geld. Wordt toch maar eens tijd dat ik Stranglehold ga halen. Miss rond Kerst ofzo