Vorige maand bereikte ons het onverwachte nieuws dat Gears of War niet cross-platform tussen PC en Xbox360 zal zijn. Microsoft heeft inmiddels een verklaring gegevens waarom deze beslissing is genomen.
Microsoft zegt dat het komt doordat de twee versies in opbouw te veel van elkaar verschillen. Om de twee vervolgens op elkaar aan te laten sluiten, zou een gigantische patch nodig zijn. Door dit verschil zal content voor de extra voor de PC waarschijnlijk niet op de Xbox 360 verschijnen.
- “The PC build kept going with the [Unreal Engine 3] engine code, as opposed to using the Xbox 360 Gears of War code base. Over time, it gradually lost compatibility”, Epic’s VP Mark Rein explained.
“It would take a humungous patch on the Xbox 360 side to make that possible, or not using the newer, more optimised code base on the Windows side. It just didn’t work out.”
In Gears of War speel je als gevangene Marcus Fenix tegen een nieuw soort vijanden, genaamd ‘Locust Horde’. Gears of War is een derde persoons shooter die gebruik maakt van de Unreal 3-engine. De game heeft tijdens de laatste E3 hoge ogen gegooid op met name het grafische vlak. Levensechte personages, een wereld die volledig interactief is te gebruiken (dekking is heel erg belangrijk in het spel) en een A.I. die onovertroffen is, maken Gears of War tot een echte killergame.
Gears of War is al een tijd te koop voor Xbox 360, de PC-versie zal eind 2007 uitgebracht worden.