Gamersnet.nl

Splinter Cell: Conviction: Interview met Mathieu Ferland

Splinter Cell is sinds deel vier in de serie, Double Agent, een nieuwe weg ingeslagen in de reeks. Dit werd niet bepaald als afschuwelijk ontvangen, waardoor Ubisoft wel brood ziet in nóg een nieuwe weg. Mathieu Ferland van Ubisoft beantwoordde enkele vragen om ons duidelijkheid te scheppen over deze nieuwe manier van spelen…

Zou je je kunnen voorstellen en ons iets meer vertellen over je functie in het project?

Wie leidt de ontwikkeling van het project?

Hoe is Conviction met de vorige delen verbonden? Is het vereist om Double Agent te hebben gespeeld wil je de verhaallijn volledig begrijpen?

Voor de mensen die nog niet bekend zijn met de franchise, wat kan je vertellen over het hoofdpersonage, Sam Fisher?

Hoe is de game opgebouwd?

Wat zijn de beschikbare wapens? Zal er nog steeds veel high-tech wapentuig in de game zitten?

Nu Sam grondig is veranderd verwacht ik dat de gameplay op dezelfde manier is ontwikkeld. Kan je ons hierover iets meer vertellen? Hoe is deze opzet veranderd ten opzichte van de vorige episodes?

Wat zijn jullie redenen achter zo’n drastische verandering van een van de grootste franchises in de game-industrie?

Dus je verandert de basis elementen, maar hoe behoud je dan de Splinter Cell spirit?

Hebben jullie een speciale engine voor Conviction ontwikkeld?

Wat zijn de specifieke technologieën die jullie ontwikkeld hebben voor deze episode? Zijn er bepaalde prestaties waar jullie trots op zijn? Op welke vlak beschouwen jullie dat Conviction volledig next-gen is?

Kan je ons iets meer vertellen over de physics in de game? Gebruiken jullie een speciale engine zoals Ageia of Euphoria?

Heeft deze technologie verschillende uitdagingen opgeleverd voor het team? Welke?

In hoeverre gaan jullie denk je profiteren van de Xbox 360 hardware?

Hebben jullie de eerste informatie over de PC-versie?

Hoe zit het met de multiplayer? Hebben jullie de spion versus huurling gameplay behouden?

Wanneer zal de game verschijnen?