Realistische vegetatie in The Last Remnant dankzij SpeedTree

Vorige week maakte Square Enix bekend dat ze met een nieuw RPG-project bezig zijn: The Last Remnant. Stukje bij beetje krijgen we steeds wat meer informatie over deze game en vandaag is door de ontwikkelaar gemeld dat ze de ‘SpeedTree’ technologie gaan gebruiken in de game. Deze technologie, die eerder al toegepast werd in The Elder Scrolls IV: Oblivion, zorgt ervoor dat bomen en planten realistisch weergegeven worden en ook kunnen er diverse wind-effecten toegepast worden.

[SCREENSHOTS]

Het verhaal van The Last Remnant neemt je mee terug naar zo’n duizend jaar geleden, op het moment dat de mensheid in contact kwam met Remnants. Deze magische objecten uit een lang vervlogen tijdperk werden ooit gebruikt om vrede over de wereld te verspreiden. Op een gegeven moment ontstond er echter een steeds groter verschil tussen de leiders en de onderdanen, waardoor de Remnants niet langer een instrument waren dat voor balans moest zorgen, maar uitgroeiden tot een object dat kon leiden tot onmeetbare macht. Waar het eens zo vredig was, daar werd nu alleen nog maar bloed vergoten.

In The Last Remnant kan je spelen met รฉรฉn van de twee hoofdpersonages, waarbij je vrij bent om te kiezen. Allereerst is er het personage Rush Sykes, dat een typisch personage is van de Aziatische markt. Daarnaast is er The Conqueror, een personage dat gericht is op de Westerse markt. De game bevat vier verschillende rassen: Mitra (mensen), Yama (grote vis-achtigen), Qsiti (kleine mens-achtige hagedissen) en Sovanni (vier-armige wezens die op een kat lijken). Hoewel de game turn-based is, zal het vechtsysteem zeker niet passief zijn en zullen er regelmatig Quick Time Events (QTE’s) zijn.

The Last Remnant zal in 2008 uitgebracht worden voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

  1.   
    TotalPicnic's avatar

    het was dus het plan bij oblivion dat boe op een realistische plek groeie ipv een designer die ze neerzet, nooit its van gemerkt

  2.   
    ChielB's avatar

    Je zult er zelf ook niet heel direct wat van merken, het is ook vooral iets dat voor de ontwikkelaar zelf erg praktisch is.

  3.   
    Rock-in's avatar

    lolz “vegetatie”, groeit er spinazie dan (A) ? I.p.v. groen zie je twee vechtende figuren. ๐Ÿ˜†

  4.   
    Neolite's avatar

    Rock-in schreef, "lolz “vegetatie”, groeit er spinazie dan (A) ? I.p.v. groen zie je twee vechtende figuren. ๐Ÿ˜† "

    ๐Ÿ˜†

  5.   
    Aadb's avatar

    Dat lijkt eerder een plaatje van N3 ( ninety nine nights ) dan van dit spel maja, het word alleen maar realisticher, de omgevingen dan.

  6.   
    ChielB's avatar

    Rock-in schreef, "lolz “vegetatie”, groeit er spinazie dan (A) ? I.p.v. groen zie je twee vechtende figuren. ๐Ÿ˜† "

    Vegetatie is gewoon plantengroei hoor. ๐Ÿ˜‰ En dat plaatje was gewoon als decoratie van het bericht, die hadden we vorige week ook al gezien. Het ‘groen’ slaat natuurlijk op de technologie. 8)

  7.   
    Rock-in's avatar

    ow dat nieuws heb ik niet gevolgt. lol, dat het om de tech slaat begrijp ook nog wel, snapte alleen niet helemaal waar die pic. op sloeg. ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜†