Regelrechte ports met haastige spoed zijn zelden goed en dat ziet THQ ook in. Tegenwoordig zien we het steeds vaker: een game die voor één console wordt gespecialiseerd en de overige consoles achteraf van een weinig ambitieuze port voorziet. Dit soort taferelen pakken steeds minder goed uit en dat is voor THQ reden genoeg om te besluiten om zich op minder consoles te focussen en games voor de betreffende console meer te optimaliseren. Big boss Brian Farrel van THQ zei het volgende:
- ”In the past, a lot of publishers — including us — would say, ‘Okay, let’s make a game and get it across every system.’ That’s not our strategy going forward; there are going to be different gamers for the different systems. So our strategy is different types of content, segmented on who the users of the systems are.”
Jaja… Ik weet het zo net nog niet. Uitgevers denken tenslotte alleen maar in geldtekens.
Slim geen afgerafelde spellen meer 😆
Ja, dan is het tenminste afgelopen met die games!
Ik zie THQ al wel snel STALKER porten naar de PS3 of 360
Klinkt goed, maar is dat ook in de praktijk zo?
m009 zow 8) 😀
die porten zijn zoo belangrijk voor spellebakkers he.. lage ontwikkel kosten hogere omzet per spel. dus sneller de vaste kosten eruit.
Wel sympatiek dat hij de hand in eigen boezem steekt.
wow da’s knap 😆