Het zal je vast niet ontgaan zijn: sinds vandaag is de PlayStation 3 ook officieel gelanceerd in Europa. Na vele maanden wachten lopen we eindelijk niet meer achter op de Japanse en Amerikaanse gebieden en kunnen ook wij gaan genieten van Sony’s next-generation geweld. Vele winkels hadden afgelopen nacht een speciale launchparty opgezet om de introductie van de PS3 wat extra kleur bij te zetten. Al deze feestvreugde was voor concurrent Microsoft een mooi moment om zelf eens stevig reclame te maken.
In Engeland, bij Sony’s Virgin Megastore in Londen, kwamen enkele vriendelijke mensen naar de lange rij met wachtende PS3-fans om ze een ontspannende stoel aan te bieden. Heel sneaky stond op de stoel “Shouldn’t have kept you waiting” en daarbij de URL www.shkyw.org. Daarnaast was Microsoft UK ook nog eens lucratief bezig richting journalisten door ze 168 bekers bier te sturen, wat een betere manier zou zijn om het prijsverschil tussen een Xbox 360 en PlayStation 3 te besteden.
In Frankrijk pakte Microsoft helemaal groots uit. Daar werd in Parijs, aan de oevers van de Seine, de launch van de PlayStation 3 flink gevierd. Wacht eens…wat dobberde daar langs op het water…?