Wees geloofwaardig en neem je partner mee uit knallen in Army of Two

Je kent ze wel, van die games waar je even lekker alleen een volledig crimineel netwerk oprolt, of de wereld redt van een totale verwoesting. Misschien is het wel een hele goede game, maar niet echt geloofwaardig natuurlijk. EA Games heeft besloten om hier verandering in te brengen en verdubbelt het geloofwaardigheidsgehalte gewoon in de aankomende strategische shooter, Army of Two. Vandaag zijn er weer een paar zeer nette screens uitgekomen van deze game.

Army of Two is een strategische actiegame en gaat, zoals de titel al doet vermoeden, om het samenspelen van twee personen. Dit kan natuurlijk in de coöperatieve modus, splitscreen of online, maar ook in je eentje. EA Games heeft namelijk heel veel tijd gestoken in de kunstmatige intelligentie van niet alleen de vijanden, maar ook je teamgenoot. Niet langer loopt hij door je vuurlijn, tegen obstakels aan of zonder dekking. Met de nieuwste generatie consoles en de techniek die daar achter schuilt is het mogelijk om een natuurgetrouwe en onbeslissende AI te ontwikkelen voor een game.
Over het verhaal valt vooralsnog niet veel te melden, maar er is al wel bekend gemaakt dat je onder andere een complot zult moeten ontrafelen dat een wereldramp zou kunnen veroorzaken. Dat hebben we natuurlijk al meer gehoord, maar EA Games belooft met nog meer interessante features te komen.

[SCREENSHOTS]

Army of Two zal verschijnen voor de Xbox 360

  1.   
    J-Loco's avatar

    ”Niet langer loopt hij door je vuurlijn, tegen obstakels aan of zonder dekking. Met de nieuwste generatie consoles en de techniek die daar achter schuilt is het mogelijk om een natuurgetrouwe en onbeslissende AI te ontwikkelen voor een game. ”

    Zoiets dergelijks word bij zo’n beetje elke nieuwe ”baanbrekende” game vertelt, dat soort shhit word al vanaf 2003 ofzo gezegt maar nooit viel me iets op. Tot Oblivion uit kwam natuurlijk, zo’n beetje de enige game met een AI die zichzelf niet helemaal voor gek zet. Maja hoe moeilijk kan het zijn om hem random achter schuurtjes, muurtjes of kratten te laten schuilen als er vijandelijk vuur word gelost?

  2.   
    ChielB's avatar

    Het is natuurlijk bij alles gewoon eerst zien, dan geloven. Toch moet het hier wel goed zijn, want bij de AI van je teamgenoot staat of valt het spel toch wel.

  3.   
    Narcist's avatar

    Inderdaad, en dat is ook 1 van de reden waarom CoD2 zo erg zuigt in my opinion.

    Voorbeeld:

    ‘Someone get a smoke grenade out there’
    *Smoke nade wordt gegooid
    ‘Gogogo!’
    *ze blijven lekker rustig zitten*

    Het is 2006 mensen, doe wat met de hedendaagse technologie!

  4.   
    Tom's avatar

    Jedi, je hebt gelijk. Hoewel jij in CoD2 (meestal) een private bent, gaan de manschappen toch vaak met jóú mee.

    On topic: Ik hoop wel dat de 2-player mode meer wordt dan alleen een paar stomme gimmicks (zie SC:CT GameCube).

  5.   
    ChielB's avatar

    Het spel legt de nadruk ook wel vooral op de 2-player mode. Het woord “TWO” staat niet voor niets zo groot in de titel. 8)
    Het zal dus toch een hoofdzakelijk stuk van de gameplay worden…