Red Steel kost Ubisoft slechts 10 miljoen euro

Een veelgehoorde klaagzang sinds de introductie van de volgende generatie consoles is dat alles zo duur is. Consument, uitgever en ontwikkelaar vinden de ontwikkelkosten door de nieuwe techniek te hoog, waardoor de games uiteindelijk ook weer duurder worden. Dat het geheel anders kan, bewijst Ubisoft nu. In een verklaring vertelde het Frans-Canadese bedrijf dat de ontwikkeling van Red Steel, een game voor de Nintendo Wii, hun slechts 10 miljoen euro kost.

Nog een hele klap geld, zou je denken, maar niets is minder waar. Zo gaat het ontwikkelen voor de PlayStation 3 minstens 15 miljoen euro kosten, en dan worden dingen als productiekosten, marketing, belasting en winkelmarge er nog niet eens bij opgeteld. Het andere uiterste is dan weer The Godfather van Electronic Arts. Die game koste zeker 120 miljoen euro voordat hij eindelijk in de winkelschappen lag.

  1.   
    J-Loco's avatar

    slaat nergens op, Wii doet het tot nu toe het best, vind ik

  2.   
    Rijstekorrel's avatar

    zozo maar ja aan het begin is alles duur

  3.   
    J-Loco's avatar

    komen er van die kut games uit en dan kosten ze 20 miljoen euro ofzo, konden ze beter het geld naar afrika sturen, of een betere game. Of het beste doel: IK 😀

  4.   
    Lasso's avatar

    J-Loco, wordt er ergens gezegd dat de Wii het niet goed doet? Maak nou eens opmerkingen mbt het nieuws, dude.

  5.   
    Ruudjee's avatar

    Dit wordt volgens mij gewoon een killer-game.. Wii weet.. (haha :roll:)
    ALS ik n Wii koop, doe ik deze dr bij 😉

  6.   
    J-Loco's avatar

    Lasso, ik geef alleen mijn mening en aangezien het een game is voor de Wii kan er toch wel ff bijgezegt worden dat ik vind dat de Wii het beste is ?

    En als jij dit al off-topic vind moet je ff naar de brilletjesmaker rennen voor een brilletje, want er zijn hier mensen op GN die veel erger ”off-topic” gaan