Hoe een roddeltje groot kan worden: volgens een blog zou Vivendi Universal Games hebben gezegd dat alle Blizzard-franchises tot MMO’s (massively multiplayer online) zou maken, net zoals World of Warcraft dat voor de Warcraft-franchise deed. Blizzard zou per game $ 50 miljoen aan ontwikkelkosten nodig hebben en er dan drie jaar over doen. Naast long session games zoals WoW, waar je per keer liever langer dan 2 uur mee bezig bent, zouden er ook short session MMO’s komen. Daar ben je gemiddeld dan minder dan 2 uur per keer mee bezig.
Voor het geval je dit nieuws al gelezen/gehoord/gezien had en al lekker lag weg te dromen bij Stellar Worlds of Starcraft en/of Diablonline: het gerucht is NIET WAAR. Blizzard heeft zelf op de WoW-forums (hier bijvoorbeeld) onder andere het volgende gemeld:
- Nothing in that rumor is true in regards to Blizzard. If I had to guess, there was some confusion between what Vivendi has planned for its its game division versus what Blizzard has planned. While Blizzard is owned by Vivendi, their game division operates seperately from Blizzard.
Het houdt de deur wel open voor eerder genoemde games, maar ik zou er maar niet té warm voor lopen…