Nadat we gisteren al een preview en de officiele site van Black voor je hadden, vandaag is er op de Amerikaanse filmpjessite GameTrailers.com een interview verschenen met de makers, met daarin ook nieuwe gameplaybeelden van Black. Hierin vertelt Criterion dat men heel veel aandacht heeft besteed aan de physics en realistische elementen in de game. Wanneer je bijvoorbeeld je gun herlaadt, vervaagt het beeld om je heen, omdat het in het echt ook niet mogelijk is om goed om je heen te kijken tijdens het herladen. Want dat vergt namelijk veel concentratie.
Ook heeft men heel veel tijd gestoken in de physics. De animaties van neervallende vijanden zijn heel natuurgetrouw geprogrammeerd, maar ook kogels die hun doel niet raken rijten de omgeving aan stukken. Het zal dan ook stukjes beton, houtsplinters en zand regenen in de game.
Black is een nieuwe shooter van Criterion, welk onder andere verantwoordelijk was voor de Burnout franchise. In de game ontbreekt het hem aan een multiplayer, wat gezien de tijdgeest misschien wat achterhaald lijkt. De makers hebben hier bewust voor gekozen, zij verklaarden namelijk dat een spel of een goede singleplayer, of een goede multiplayer heeft, zeer zelden zijn beide dik in orde. De ontwikkelaars vonden de singleplayer het belangrijkst, en daar hebben ze zich dus ook op gefocust.
In Black zal vooral de omgeving een belangrijke rol spelen. Muren kunnen kapot, autobanden van stilstaande auto’s kunnen kapot geschoten worden of reclameborden aan de gevel van een gebouw kunnen naar beneden geschoten worden en tegenstanders vermorzelen. Black zal behoorlijk gescript zijn, maar wat wij tot nu toe hebben gezien beloofd veel.
Black zal vanaf 24 februari in de winkels liggen voor de Xbox en de PlayStation 2.
Het interview bekijk je hier. Andere trailers van Black zijn hier te bekijken.